2008-01-02, 21:58
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
De kommer inte kunna väcka något åtal för narkotikabrott, och i alla fall inte fälla dig, om du inom gränsen för ringa hemma, sköter förhöret snyggt och erkänner innehav för eget bruk, i alla fall inte första gången.

Din kommentar angående polisen stämmer helt enkelt inte, enligt min erfarenhet. Polisen "pressar" inte folk på någonting för att de köpt hash för eget bruk. De frågar en gång i förhör vem du köpt det av, och då säger du "Jag kommer inte ihåg" eller "En snubbe i random ställe".

Såklart ska man variera möteställena och inte alltid möta folk i trappuppgången, men du skrev "aldrig"

Tja, it's a hard way to make an easy living..

jag har aldrig torskat för nått (och nej jag becknar inte tycker helt enkelt att det är för många risker och arbete för lite pengar) men har polare som har råkat ut för rk och nova och dom är inte dom trevligaste har hört dom berättat typ liknande komentarer "Tror du inte att jag vet att det är nisse nilsson som säljer, tror du jag är så jävla dum!?" dom där lirarna kan vara riktigt otrevliga och skrämmande för många människor sen speciellt för dom yngre som torskar "vad kommer din mamma säga om hon fick veta att du är en liten skitig knarkare jag tror att hon kommer skämmas" dom är rätt duktiga på att manipulera folk kan jag ju säga,

sen fö skulle det vara en dröm om alla som röker kunde och hade möjligheten att odla själva gjorde det då skulle snuten ha problem tänk vad svårt dom skulle ha att kartlägga folk
2008-01-02, 22:01
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0h2n
Shit..

Sälj allt gräs för 500/5, om det inte är riktigt dålig bush, då 300-400. Allt brunt för 400 bortsett från det riktigt fina som du kan ta 500 för.

Skit totalt i att ge mängdrabatter och skit till polarna, sånt fungerar inte om du inte odlar själv.

Såklart det är en fin tanke att ge bra femmor och vara punktlig, men sånt behövs egentligen inte. Så fort du fått lite ruljans blir du av med skiten ändå om du inte knullar bitarna totalt.

Använd kontantkort som du dumpar lite då och då, ha inte för mycket på dig eller hemma. Torska kommer du göra, men säljer du 5'or blir det dagsböter som du bara betalar.

Att bjuda folk och röka med dem är också onödigt om det inte är bra gamla polare. Finns helt enkelt inget skäl till att göra det, bättre att bara avlägsna dig och räkna dina pengar.

Anyway fuck it, vet du inte vad hg'n går på lär du inte komma någon vart med den här tråpden

ang krita, krita ut så jävla mycket du kan under förutsättning att du kan kräva tillbaka stålarna. till varenda jävel du vet var de bor om du är en crazy roidragare, till bra kunder innan löning om du är normal

Helt rätt, man becknar för att tjäna deg inte för att vara schysst som många av er verkar tro.

Men som sagt, inget spring hemma och ha aldrig på dig mer än 50 g när du är ute. Förvara gärna ditt stora stash utanför ditt hem ifall du åker på husrannsakan.
2008-01-02, 22:06
Medlem
Sv4mpbobfyrkants avatar
Kom precis på något som är jävligt viktigt!!! Se till att biffa eller ha biffiga vänner, annars kommer någon smart jävel knycka ditt röka Du måste iaf på något sätt visa att ingen ska kaxa med dig
2008-01-02, 22:10
Medlem
poojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sv4mpbobfyrkant
Kom precis på något som är jävligt viktigt!!! Se till att biffa eller ha biffiga vänner, annars kommer någon smart jävel knycka ditt röka Du måste iaf på något sätt visa att ingen ska kaxa med dig

pangare räcker
2008-01-02, 22:15
Medlem
Cemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Helt rätt, man becknar för att tjäna deg inte för att vara schysst som många av er verkar tro.

Men som sagt, inget spring hemma och ha aldrig på dig mer än 50 g när du är ute. Förvara gärna ditt stora stash utanför ditt hem ifall du åker på husrannsakan.

mot polare becknar man väl schystare???? va e de för polare annars liksom klart man måste va trevlig palla ha en horunge som hustlar till becknare
2008-01-02, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cemi
mot polare becknar man väl schystare???? va e de för polare annars liksom klart man måste va trevlig palla ha en horunge som hustlar till becknare
Jag gissar på att du inte becknar själv, men gärna blir kompis med becknare...
2008-01-02, 22:29
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cemi

Nej, inte en chans. Gör du det har du plötsligt jävligt många polare.
2008-01-02, 22:37
Medlem
4skins avatar
Själv tycker jag det är en ganska dålig idé att börja bäckna hgn. Skulle jag börja sälja så skulle jag satsa på kgn istället. Man utsätter sig för samma riskmoment iom. att rökat måste transporteras från din kran till din gömma men därefter ser ju försäljningsproceduren i princip likadan ut.
Jag ser det som risk kontra vinst och riskerna är för höga kontra vinsten vid köp av hekton.

Har din kompis rökt någorlunda länge lär har han kommit i konkakt med en hel del folk som röker och som gör det mycket, att få iväg 10 hekton lär inte vara några större problem.
Köp för 25-30.-/g och sälj för 45. Dina kunder blir förhoppninsvis nöjda då det inte är för dyrt för att dom i sin tur ska kunna göra lite vinst, och du har helt plötsligt 15000 rakt ner i fickan för relativt lite arbete.
Folk som handlar lite större mängder brukar dessutom vara lite mer seriösa. Du slipper massa ungdomar som springer hemma hos dig och säljer du större mängder sätter du dig i en mycket bättre sits att förhandla och ställa krav. Alltid trevligare att göra affärer på sina egna villkor..

Se till att inte överdriva kvalitén på ditt röka. Personerna som köper av dig har troligtvis rökt förut och är man inte helt tappad bakom en vagn så bildar man sig ganska snart en egen uppfattning. Du framstår snarare som en clown än som killen som säljer bra röka.

Kontantkort har redan nämts, men det skadar aldrig att poängtera en extra gång.
Personer i min närhet byter dessutom mobiltelefon lite då och då, om detta är nödvändigt ska jag låta vara osagt men better safe than sorry..

Hoppas det går bra för honom och att han sköter sig som en kran bör göra!

edit: anser iofs att risken ALLTID är för stor kontra vinsten, men skulle jag sälja skulle jag göra det sådär
2008-01-02, 22:54
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poojk
"Tror du inte att jag vet att det är nisse nilsson som säljer, tror du jag är så jävla dum!?" dom där lirarna kan vara riktigt otrevliga och skrämmande för många människor sen speciellt för dom yngre som torskar "vad kommer din mamma säga om hon fick veta att du är en liten skitig knarkare jag tror att hon kommer skämmas" dom är rätt duktiga på att manipulera folk kan jag ju säga,

Det stämmer att det är på den nivån det ligger, i alla fall den gången de haffade mig (gick fri f.ö, clean). Däremot är det INTE exempel på briljerande i manipulerandets ädla konst, inte ens i närheten.
Med det är det inte sagt att det inte funkar för att klämma fjortisar på det man vill veta.
2008-01-02, 23:05
Medlem
cannabinols avatar
Ska du börja sälja narkotika?, intressant.

De mesta är ju faktiskt nämnt med säkerhet, moral & etik vilket är ett måste, är det schysst puk du kommer få tag i? Tänk om alla hade goda hasch kontakter, verkar vara en omöjlighet att komma i kontakt med stor fräsarna - vad är det för snubbar din polare känner, hemodlare - importörer?

Det är ju en riskfylld branch, men dock den största av dem alla - efterfrågan finns överallt. Om du är en social person kan du istället för att agera säljare skaffa dig en massa nya vänner samtidigt, istället för en ytlig relation. Du kommer träffa på många olika sorters människor, de som är goda - med hög moral, och de som är mer trashiga och skiter i vilket. Det finns ett så stort omfång av knarkare att det är otroligt, vissa har inte ens klivit ur garderoben än.

Jag önskar dig all lycka till, och kom ihåg att förvara vågen på ett annat ställe än rökat, och ha givetvis INGENTING hemma hos dig, där är det första stället snuten letar - göm allt, tänk - tänk och återigen - tänk ut ett bra ställe att gömma allt på, och helst - rök inte själv. Om du verkligen tänker på allt, och undviker att röka själv är chansen ganska liten att du torskar så länge ingen av dina kunder torskar - därför ha en bra relation med dem.

Ifall du kommer i kontakt med scumbagsen och blir blåst av någon anledning, skaffa dig en pistol - ibland är detta det enda sättet att visa vart skåpen ska stå då de äcklen vill testa en då de inte vet vad man går för bara för man själv inte huzzlar och är lika sjuka i huvudet som dem, så varning.

Ha det bäst broder, åk inte dit!
2008-01-02, 23:22
Medlem
Cemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalice
Nej, inte en chans. Gör du det har du plötsligt jävligt många polare.

fortfarande dina närmaste som du umgås med...din närmaste polare skulle du sälja samma pris till han som dom andra? Skulle du inte bjuda på låda när du väl har ?
2008-01-02, 23:23
Medlem
Cemis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Jag gissar på att du inte becknar själv, men gärna blir kompis med becknare...

jooo ja har becknat i s0mras..varför skulle du inte tro på de ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in