Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-03, 01:01
Medlem
perVers2.1s avatar
I början av 70-talet tränade vi "tillsammans" i sporthallen i Sundsvall.
Han brottning o jag friidrott. Frank var några år äldre än mig redan då
men inte bara det, han var större oxå. Kan säga att det var inte kul att
möta honom i korridoren utanför omklädningsrummen. Flera gånger
tacklade han upp mig platt i väggen. Fy fan va ont det gjorde!
En gång kom han o några killar in och var med på vår träning.
Det blev lite spänt i lokalen, dom var ju både äldre, större och farligare.
Dom flesta av oss friidrottare var lika välväxta som hälsenan på en trast.
Hursom, vi avslutade varje träning med kapplöpning fram o tillbaka i lokalen.
Frank stirrade på mig, och när startskottet small gav vi allt, det var mellan han o mig matchen stod. Djävvlar i min låda vad vi kutade, -gissa om det
var skönt att spöa skiten ur honom!
Efter det var det slut på tacklingarna och vi respekterade varann.
Jag gillade att ha en lite "farlig" kille som "kompis".
2008-01-03, 01:32
Medlem
Lumbricuss avatar
Har för mig att han i mitten/senare delen av 70-talet hoppade på rullskridsko/skateboard-hypen i en butik i närheten av Stureplan. Det gick inget vidare. Har jag för mig.
2008-01-03, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Frank var några år äldre än mig redan då
.

och sedan dess har han dragit ifrån eller?

ja mycket har man hört om frank men att hans år är kortare en andra det hade jag ingen aning om.
2008-01-03, 04:56
Bannlyst
He, he... Frank har jag krökat med, han kom och satte sig vid vårat bord på Sturehof. Som sagt, soft men udda snubbe! Fick massor av travtips av honom som dock har blivit oanvända!
2008-01-03, 08:59
Medlem
getosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Detta lär ha hänt när han mönstrade och skulle göra testet på motionscykeln. Han steg upp och körde..... och körde. Efter 45 minuter så sa testledaren: Det räcker nog nu.

- Det där "hände" mig också, så det är nog inte unikt direkt.
2008-01-03, 11:31
Medlem
JEzuss avatar
Haha, skön löparhistoria!
2008-01-03, 12:21
Bannlyst
Frank som är uppvuxen i Trollhättan har gjort både det ena och andra. Rikskupongaffären med flera "rövare" bor väl i varberg numera och hållt på laborera flera år med sitt Brännvin som han skall exportera. gillade kola med BB i en lokal i huvudstaden. bilar och karamellbutiker som vansköttes, bodde ju med Hoa hoa i en lägenhet i storstan då han sa han skulle gå ut och köpa mjölk enligt hoa hoa och kom tillbaka ett år senare, han kom och gick som han ville den gubben. Slogs bra, såg han i en del bra figther i gbg utanför Bl.a Park lane. plattvändare med hoa hoa och Ricky Brych och mkt mer. Skön lirare när man väl pratar med han. Detta var ju några år sedan.
2008-01-03, 13:04
Medlem
peppeks avatar
En gammal klassiker; lär enligt vanligtvis felunderrättade källor vara sann:

I samband med inspelning av Fånarna på Fortet hände det att den gode Frank hamnade i säng med frun till chefen för produktionsbolaget. Samme chef öppnar dörren till sitt hotellrum i ett kritiskt ögonblick och ser brottaren och lilla frugan i sängen. Frank reagerar direkt med reptilhjärnan, hoppar upp och uttalar de odödliga orden: "Den var aldrig inne!"
2008-01-03, 13:10
Medlem
MacLeods avatar
Satt i början på vintern och söp med alkisarna på Londoner på Karlavägen. Klockan var runt 12 på dagen, och det var en vardag.
2008-01-03, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Satt i början på vintern och söp med alkisarna på Londoner på Karlavägen. Klockan var runt 12 på dagen, och det var en vardag.

Tråkigt, hur kommer det sig att du sjunkit så lågt?
2008-01-03, 13:35
Medlem
"Frank the Tank" stöter man på ganska ofta på Tudor Arms.
Där han brukar hålla låda.
2008-01-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peppek
En gammal klassiker; lär enligt vanligtvis felunderrättade källor vara sann:

I samband med inspelning av Fånarna på Fortet hände det att den gode Frank hamnade i säng med frun till chefen för produktionsbolaget. Samme chef öppnar dörren till sitt hotellrum i ett kritiskt ögonblick och ser brottaren och lilla frugan i sängen. Frank reagerar direkt med reptilhjärnan, hoppar upp och uttalar de odödliga orden: "Den var aldrig inne!"

haha ja det där var nog tamigfan det roligaste jag hört hittils i år

men jag vill fortfarande veta om han är snäll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in