Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-01, 21:37
Medlem
Luigis avatar
Hej. En film jag laddat ner spelar upp bilden, men inte ljudet. Samma sak var det med en annan film men där var det tvärtom, ljudet hördes och bilden saknades, och då tog jag hem en codec, och det funkade. Men nu hittar jag inte någon codec att fixa ljudet? Alla guider som Microsoft har säger bara att jag bör leta efter uppdateringar, men det finns inga. Jag kör Vista och använder Windows Media Player 10 för övrigt.

En till fråga: Hur kommer det sig att det är enbart på denna film och inte på andra som ljudet är borta? För som jag förstår det borde jag ha en fungerande ljud-codec för ljudet finns ju i andra av mina nerladdade filmer?
Citera
2008-01-01, 21:50
Medlem
Använd t.ex. VLC, fungerar det inte där så kan det vara problem med själva filmen.
Citera
2008-01-01, 21:51
Medlem
Luigis avatar
Jag vill inte använda vlc, vill kunna bränna den till dvd med ljud. Har prövat med vlc så jag vet att det inte är fel på filmen.
Citera
2008-01-01, 22:18
Medlem
Om det fungerar i VLC bör det handla om en codec som fattas och bör fungera när du bränner ut det.

Kommer ihåg att jag hade ett program som tog fram vad filmen använde för video codec samt ljud-codec. Minns dock inte vad det heter, var något år sedan jag använde det.
Citera
2008-01-01, 22:48
Medlem
DeGes avatar
Du kan anväda Gspot för att kolla vilka/vilken codec som saknas.
Citera
2008-01-02, 00:08
Medlem
Luigis avatar
Jag prövade med Gspot men där stod det "Codecs are installed" ...?

Kan ingen vänlig själ posta en länk där man kan ta ner ljud-codecs?
Citera
2008-01-02, 23:08
Medlem
Luigis avatar
Har nått en lösning genom att använda CCCP, tack för hjälpen -__-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in