2008-01-01, 14:22
Medlem
Jag har lyckats hälla cider på min MacBook vilket har resulterat i kladd under space tangenten så den är seg. Kan man ta bort och göra rent den? och framförallt sätta tillbaka den!

Mina försök att pilla bort den har bara gjort så att den är sne och fungerar ännu sämre...
Citera
2008-01-01, 21:19
Medlem
Flärps avatar
Du får skruva upp själva skalet för att kunna komma åt tangentbordet och alla knappar.

Jag har aldrig gjort det förut men det ska tydligen vara väldigt enkelt. Ta en titt på denna sidan, där lär det finnas guider på hur man gör. Iallafall hur man skruva upp skalet.

http://www.ifixit.com/
Citera
2008-01-02, 00:35
Medlem
tackar! ser inte ut som det är någon atomfysik...
Citera
2008-01-02, 13:40
Medlem
datajesuss avatar
nu ska jag inte säga att det går på macbooken men.. på dom allra flesta andra så går det att lätta på tanjenten "uppifrån". med det menar jag den "övre" kanten av tanjenten som är vänd mot skärmen. för in en liten sticka av nått slag och haka loss tanjenten. du sätter tillbaks den igenom att lägga den på plats och trycka fast den helt enkelt.

om/när du ska tvätta rent så använd isopropyl alcohol eller dietyl ether. båda finns att köpa på apoteket. etern brukar dom vara lite petiga med men isopropyl alcoholen får man en liten flaska direkt utan trassel.
Citera
2008-10-19, 02:03
Medlem
-jOE!s avatar
Har råkat ut för precis samma sak, går det att plocka loss enstaka tangenter på Macbook som datajesus skriver?

Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in