Som topic lyder så for jag blåruta stup i kvarten. Det började för någon vecka sedan och sedan kommer den ganska ofta, verkar som den dyker upp oftast när jag kopierar över nätverk eller kopierar över hårddiskarna, om jag då gör något mer som att trycka upp startmenyn eller något annat mindre krävande. Hinner aldrig se vad det står i blårutan, kan också tillägga att datorn är ny.
Någon som har en aning om vad det kan vara för fel? Jättetacksam för svar!
Troligtvis ett minnesfel, kör ett minnestestprogram typ memtest eller om du har fler än ett minne, plocka ur det ena och se ifall det fortsätter byt då minne och testa igen...
gå till kontrollpanelen >system >klicka på avancerat >start/återställning > inställningar >ta bort bocken framför starta om automatiskt >ok.
får du en blåskärm vartefter så skriv upp felmeddelande, stopkod och ev filnamn som du ser på skärmen
Hmm, det löste sig, hade clockat processorn i bios, verkade som det var det felet. Det var nån dynamisk överklockning som antagligen clockade när jag kopierade osv. Men tack för hjälpen, hade inte löst det om jag inte sett blårutan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!