Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Oj, låter som min mormor och morfar det där. Dina barn gör helt rätt. Varför bry sig när de aldrig gjort det? Bara för man råkar vara släkt? Nä.
Det värsta är att jag inte kan förstå HUR man kan behandla sitt barn såsom min farfar gjorde med min far & hans syster när de var små.
Älskade de inte barnen?
Varför skaffade dem i så fall?
Och varför valde han sedan en kvinna att gifta om sig med som särbehandlade dem något fruktansvärt?
Han kan ju inte ha varit helt döv och blind inför detta faktum. Med andra ord, han blundade och brydde sig inte. Fy faen.
Jag säger återigen att jag är stolt över den man min pappa är idag, han mår dåligt ibland (fullt förståeligt, för sådant ger ärr i själen för livet.), men han vet mycket väl hur man INTE behandlar sina barn & barnbarn.
Och skulle jag i en nödsituation behöva hans hjälp med ungarna eller något annat, så vet jag att han finns för mig. Oavsett vad det gäller.
Visst har vi bråkat, så tussarna rykt, men när det verkligen gäller, så finns han. Det vet jag. Och det ger mig trygghet.
Innerst inne vill jag ge både harpyan & farfar en feting för vad de gjort mot min pappa när han var barn.
Man MÅSTE såklart inte ha kontakt med sina barnbarn, det finns ingen lag på det, men det är aningens konstigt att bli behandlad som luft, som jag till exempel. Och inte höra någonting. Och jag anser att det är anmärkningsvärt att inte bry sig om hur många barnbarn man har, att det fötts en ny liten person som har släktband till en själv som äldre.
Nåväl, summan av det hela är ju att vi lärt oss hur vi INTE skall behandla varandra.
I varje fall något positivt. (Tror jag iallafall.)
Jag har inte ens ett fotografi av dem.