2011-01-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beffhoe
Är det verkligen så svårt att ignorera dessa smågrabbar, alternativt be dem att läsa manualen till boten?

Stör man sig så mycket på dumma frågor, så borde man ringa till sin internetleverantör och säga upp sitt abonnemang.

Gör det verkligen dig personligen något om tråden är 532 sidor lång eller 432? Detta är internet, man får räkna med dumma frågor, vart man än befinner sig på detta hav av information.
Men det är ändå helt onödigt att man länkar sådant skit. De e klart de e skillnad på 432 o 532 sidor för vem PALLAR svara på allt eller tom ignorera allt hela tiden.
Jag e moderator på en inte så känd botsida och det som är absolut jobbigast är när folk inte läser eller söker och ställer lättsvarade frågor. Spelar ingen roll hur många man förklarar för, eller hur enkelt den e att configa det kommer alltid finnas folk som e retards för att de pallar inte läsa, så därför ska man inte stödja dem.
2011-01-18, 17:20
Medlem
guggeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToGreedy
Men det är ändå helt onödigt att man länkar sådant skit. De e klart de e skillnad på 432 o 532 sidor för vem PALLAR svara på allt eller tom ignorera allt hela tiden.
Jag e moderator på en inte så känd botsida och det som är absolut jobbigast är när folk inte läser eller söker och ställer lättsvarade frågor. Spelar ingen roll hur många man förklarar för, eller hur enkelt den e att configa det kommer alltid finnas folk som e retards för att de pallar inte läsa, så därför ska man inte stödja dem.

Jag anser dock att alla har rätt att få tillgång till boten. Jag har suttit vid internet många år och hitta fakta är enkelt eftersom google finns numera. Men även jag hade svårt att hitta till den sidan där det lades ut crack till boten.
Poängen är att vem som helst ska kunna få tag i boten om de är villiga att lära sig. Att de som laddar ner boten ställer frågor som VISSA tycker är jobbigt förstår jag men ingen har skrivit att ni måste svara dem? Ni tycker att jag gör fel när jag lägger ut länk till boten men det är lika fel som att ni svarar på de dumma frågor som ställs!
2011-01-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guggeo
Jag anser dock att alla har rätt att få tillgång till boten. Jag har suttit vid internet många år och hitta fakta är enkelt eftersom google finns numera. Men även jag hade svårt att hitta till den sidan där det lades ut crack till boten.
Poängen är att vem som helst ska kunna få tag i boten om de är villiga att lära sig. Att de som laddar ner boten ställer frågor som VISSA tycker är jobbigt förstår jag men ingen har skrivit att ni måste svara dem? Ni tycker att jag gör fel när jag lägger ut länk till boten men det är lika fel som att ni svarar på de dumma frågor som ställs!
Det är skillnad på att svara på nubfrågor och att ge folk verktyg i handen som de sedan frågar vad/hur man gör med den.
2011-01-18, 18:23
Medlem
guggeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToGreedy
Det är skillnad på att svara på nubfrågor och att ge folk verktyg i handen som de sedan frågar vad/hur man gör med den.

Varför svara ni på de frågar som "nubsen" frågar!!? Jag VET att den okunnige kan lista ut hur man går tillväga utan någons hjälp på flashback. Låt de fråga i tråden utan att någon svarar dem för då kommer frågorna sluta dyka upp. Allt är Tropikhoe's fel enligt mig. Om det inte vore för att han svarar på alla frågor som dyker upp på grund av att han vill att hans inlägg ska växa så skulle vi inte ha detta problem.
Det märks tydligt att Tropikhoe inte vill hjälpa folk med problem eftersom han svarar inte tydligt på personens fråga, han skriver istället 100 ord om hur dålig och efterbliven personen är och att personen ska titta längre bak i tråden för att hitta svaret!
2011-01-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guggeo
Varför svara ni på de frågar som "nubsen" frågar!!? Jag VET att den okunnige kan lista ut hur man går tillväga utan någons hjälp på flashback. Låt de fråga i tråden utan att någon svarar dem för då kommer frågorna sluta dyka upp. Allt är Tropikhoe's fel enligt mig. Om det inte vore för att han svarar på alla frågor som dyker upp på grund av att han vill att hans inlägg ska växa så skulle vi inte ha detta problem.
Det märks tydligt att Tropikhoe inte vill hjälpa folk med problem eftersom han svarar inte tydligt på personens fråga, han skriver istället 100 ord om hur dålig och efterbliven personen är och att personen ska titta längre bak i tråden för att hitta svaret!
Du har viss rätt att de flesta kan lista ut hur den fungerar, MEN då borde de ganska enkelt lista ut hur man hittar "denna" hemsida.
2011-01-18, 20:30
Medlem
Lundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
Det roliga är att du faktiskt har en poäng

Ja, hur många gånger har man inte hört "JÄVLA SKIT HAR FAN LETAT HELA KVÄLLEN OCH GÅTT 40 BAK HITTAR INTE DEN DÄR JÄÄÄÄVLA LÄNKEN!!!! " så ligger den två sidor bak...
2011-01-18, 21:22
Medlem
wotoos avatar
Vilken profil är det man använder när man kör Instancebuddy ?
Senast redigerad av wotoo 2011-01-18 kl. 22:03.
2011-01-18, 22:24
Medlem
Lundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wotoo
Vilken profil är det man använder när man kör Instancebuddy ?
Beror på om du vill farma eller bara stå still medans du väntar på kö. Vill du grinda så väljer du en grindingprofil, bara stå stilla kan du ta vad som helst tror jag.
2011-01-18, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tropikhoe
Tror att det är en lättnad att veta att man är ekonomiskt oberoende ett bra jävla tag, slippa oroa sig för gems, enchants, gear/boost i raids och sånt..

Ekonomiskt oberoende? Hell no! så fort jag får till 45k så köper jag sandstone ffs. .
OT, finns det något annat man kan bot-fiska än volatile fire? kanske något ännu mer värt?!?.

Har gjort ca 30k guld på en vecka nu vilket är mycket enligt mig, men finns det en gömd guldkälla någon annanstanns?
2011-01-19, 01:41
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunden
Beror på om du vill farma eller bara stå still medans du väntar på kö. Vill du grinda så väljer du en grindingprofil, bara stå stilla kan du ta vad som helst tror jag.

jao funkar nu, tackar
2011-01-19, 02:04
Medlem
Haecceitys avatar
Jag är ju lite för gammal för nerdrage, men att levle me IB är ju sjukligt irriterande runt level 52 så där...

Den joinar blackrock, men så fort questsnubben Gerstahn är död(detention block), så lämnar den sällskapet eftersom den delen är klar. Joinar man som random får man sin lilla påse med godsaker , och det kan ju vara ok. Men man vill ju spela vidare i instancen... Jag har påtalat detta för killen som gjortr InstanceBuddy ett flertal ggr men han förstår inet vad jag menar med att det är en flerdelad instans.

Normalt sett tar man ju bara och går tillbaka, antingen dödar Baelgor och vidare den vägen upp. Eller går tillbaka , via East garrison mot Innet(grim guzzler) och vidare till sista bossen.

Det man kan göra i instancebuddy är helt enkelt att göra en mapping av instancen och spela den som grind, fungerar fint, men inte i sällskap via dungeonfinder, eftersom boten hela tiden får spel för att andra spelare är i närheten...

Aja, man KAN spela normalt också, det är ju ett ganska kul spel...
2011-01-19, 02:08
Medlem
Haecceitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyuu
Ekonomiskt oberoende? Hell no! så fort jag får till 45k så köper jag sandstone ffs. .
OT, finns det något annat man kan bot-fiska än volatile fire? kanske något ännu mer värt?!?.

Har gjort ca 30k guld på en vecka nu vilket är mycket enligt mig, men finns det en gömd guldkälla någon annanstanns?

Om du har en miner så rekommenderar jag Hyjal, första stället där man har quesst at döda 8 earth elementals... Inte många som minar där, du kan lätt sätta din bot på ninja skin och få ihop en par 400 Volatile Earth på en dag... 400x15g = 6000g...

"Tidigare hade jag problem med ekonomin, men efter mount hyjal har vi skaffat radhus och hund... Tack mount Hyjal" - Med söt flickröst...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in