Citat:
Gillar också Everyman's library. De ger som sagt inte bara ut klassiker utan även moderna författare som t.ex. Richard Ford. Många samlingsvolymer av olika slag också.
Penguin Classics är snygga och går ju ofta att köpa begagnade. Annars har www.bookdepository.com rätt bra priser på deras nyutgåvor.
Penguin Classics är snygga och går ju ofta att köpa begagnade. Annars har www.bookdepository.com rätt bra priser på deras nyutgåvor.
Ja de är riktigt stilrena vilket jag älskar med Penguins böcker. Känner till sajten och har handlat flera böcker där det senaste året. Tror det var just du som tipsade mig om den i fjolårets bokrea-tråd vilket jag tackar för.
Har funderat på att skaffa någon bok av Everymans Library genom åren men i slutändan alltid valt från någon annan klassikerserie eller avstått köpet. Hur skulle du beskriva att deras utgåvor är, utifrån din erfarenhet? Medföljer det läsesnöre?
Citat:
Med risk för att svära i kyrkan, så är klassiker ett mycket bra case för att övergå till e-böcker. Ett mycket stort antal svenska och utländska klassiker finns att ladda ner gratis här och var, eller till löjligt låga priser på nätbaserade boklådor. Dessutom har man god hjälp av läsplattans inbyggda ordbok för att tackla gammaldags eller intrikat engelska. Om man nu kan stå ut med e-ink.
Jo absolut finns det fördelar med e-böcker. Känns spontant dock som en diskussion man kanske hellre kan ta i någon annan tråd än just denna där vi diskuterar olika slags bokserier i fysisk format.
Fast å andra sidan, vet du ifall det går att få tag på säg Norton Critical Editions eller Penguins utgåvor i e-boksformat, så att man även får med förord, noter och allt ”extramaterial” s.a.s.? Det skulle vara intressant att veta i så fall.