2007-12-31, 00:37
Medlem
deMarus avatar
När jag startade min dator igår så laggade bilden på skärmen fast vid windows startgrejen, så jag stängde av datan på "påsättningsknappen". Sen startade jag igen men då var skärmen bara svart. Den fick ström men ingen signal från datorn. Tangentbordet får heller ingen signal från datorn, men högtalarna och muset får ström. När jag slår på datorn går fläktarna igång men sen gör den inget mer. Vad har hänt, vad ska jag göra?
Citera
2007-12-31, 00:55
Medlem
Jaykobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
När jag startade min dator igår så laggade bilden på skärmen fast vid windows startgrejen, så jag stängde av datan på "påsättningsknappen". Sen startade jag igen men då var skärmen bara svart. Den fick ström men ingen signal från datorn. Tangentbordet får heller ingen signal från datorn, men högtalarna och muset får ström. När jag slår på datorn går fläktarna igång men sen gör den inget mer. Vad har hänt, vad ska jag göra?

Något liknande har hänt med min dator också! Datorn startar upp ungefär som vanligit men skärmen reagerar inte, om man drar ut dvi/vga sladden så säger datorn att jag ska kontrollera sladden (alltså har den någon slags koppling).

Har kollat om grafikkortet e paj men de va det inte( Det kanske i ditt fall har), men tror att man alltid ser någonting på skärmen om grafiken är paj typ ränder och konstiga färger.

Hoppas du har kollat skärmsladden!
Citera
2007-12-31, 00:56
Medlem
Jaykobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaykob
Något liknande har hänt med min dator också! Datorn startar upp ungefär som vanligit men skärmen reagerar inte, om man drar ut dvi/vga sladden så säger datorn att jag ska kontrollera sladden (alltså har den någon slags koppling).

Har kollat om grafikkortet e paj men de va det inte( Det kanske i ditt fall har), men tror att man alltid ser någonting på skärmen om grafiken är paj typ ränder och konstiga färger.

Skulle föresten tro att processorn eller moderkortet har pajat. Eftersom datorn bootar men inte visar någon bild!
Citera
2007-12-31, 00:57
Medlem
e-frees avatar
Har du testat koppla in en annan skärm?
Citera
2007-12-31, 01:41
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e-free
Har du testat koppla in en annan skärm?

Ska göra det imorn.
Citera
2007-12-31, 01:43
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaykob

Aha, jag vågar inte dra ut graffekortsladden medans dattan e på:/.

Aja, får väl lämna in till pc-city i värsta fall:>/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in