Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-12-31, 17:04
Medlem
Du spyr säkert av de men de fanns ju ett cider recept där man skulle hälla i socker (och kanske lite jäst) i vanlig juice sen låta det stå ett tag så vart de 10% + eller nått.
Citera
2007-12-31, 17:06
Medlem
cenobites avatar
Antagligen så kan du bli full om du dricker tillräckligt mycket och lyckas att låta bli att kräka upp det direkt. Det händer ju allt som oftast att djur äter fallfrukt som har jäst och på så sätt blir fulla. Det är fantastiskt roligt att se en full apa som snubblar omkring på savannen, för att inte tala om en galen elefant som går rakt in i träd.
Citera
2008-01-01, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardan!
Inte ens på fyllan hade jag hällt i mig det, fyfan va äckligt

Ungefär min första tanke
Citera
2008-01-01, 17:05
Medlem
användare666s avatar
Det är inte speciellt äckligt, inte mer äckligt än vin.
Citera
2008-01-02, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyWeedy
Tjah, jag hittade en halvfylld juiceförpackning som stått och jäst i några dagar förut när jag städade i min pundarhåla. Så började jag fundera på ifall jag nu kan dricka denna juice och bli full på den? Eller blir jag bara magsjuk? Det har ju jäst ett tag och förpackningen har svällt upp ganska rejält, så det borde ju bildats alkohol i den?

Det är mera alkohol i en 1/5 lättöl än det är i din förpackning.

Sen undrar man ju om man skall skratta lr gråta när man ser vad vissa har skrivigt.
Citera
2008-01-02, 20:43
Medlem
SpeedyWeedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn666
Det är mera alkohol i en 1/5 lättöl än det är i din förpackning.

Sen undrar man ju om man skall skratta lr gråta när man ser vad vissa har skrivigt.

Ok så du har testat eller?

Iallafall så har jag nu en halvfull bravo äppeljuice som jag hällt socker i och låtit jäsa i 4 dagar. Kan ju inte vara särskilt gott eller nyttigt så jag tror jag ska koka upp det för att slippa massa bakterier och annat. Blir intressant att se om det blivit nåt krut i min lilla bravoflaska
Citera
2008-01-02, 20:50
Medlem
Anteuss avatar
Får nog inte så stor effekt på bara 4 dagar
Citera
2008-01-02, 21:07
Medlem
Lägg in den i frysen och låt vattnet (det som inte är alkohol) frysa. Lägg den lite "snett". Min pappa påstod att han brukade göra så när han var 14-15 och det inte fanns något annat :P
Citera
2008-01-02, 21:19
Medlem
Anteuss avatar
Hur kan det jäsa om det ligger i frysen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in