2014-08-07, 10:58
Medlem

Kort recap

Blev felaktigt bannad och anklagas för att ha postat något jag verkligen inte har haft något med att göra. Troligtvis utav en slarvig mod som trodde det var något annat. Hur löser man denna tvist enkelt genom ban appeal?

Mod tog konstigt nog bort tråden och inte posten, för att sedan ignorera mitt vänliga och tillmötesgående PM. Fick igång lite diskussion men hade gärna hört hur ban appeal processen går till.

Någon som vet? Hur ska man skriva för att låta seriös?

Till er som ej fick svar innan mod tog bort tråd:

Ttoclaw

Bilden var den där en kille ligger i en soffa med armen som stöd mot sin haka, skrollar man snabbt förbi kan armen se ut som något annat. Räcker nog med att söka på "funny 4chan kid couch OP troll" eller något i det stuket. Den är frekvent uppe i humor/you laugh you lose-trådar.

MrBrax

Du verkar ha koll på ban appeals, hur fungerar det? Vet att det fanns en IRC innan men den är borta nu.
Senast redigerad av musicmusicmusic 2014-08-07 kl. 11:03.
Citera
2014-08-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musicmusicmusic

Kort recap

Blev felaktigt bannad och anklagas för att ha postat något jag verkligen inte har haft något med att göra. Troligtvis utav en slarvig mod som trodde det var något annat. Hur löser man denna tvist enkelt genom ban appeal?

Mod tog konstigt nog bort tråden och inte posten, för att sedan ignorera mitt vänliga och tillmötesgående PM. Fick igång lite diskussion men hade gärna hört hur ban appeal processen går till.

Någon som vet? Hur ska man skriva för att låta seriös?

Till er som ej fick svar innan mod tog bort tråd:

Ttoclaw

Bilden var den där en kille ligger i en soffa med armen som stöd mot sin haka, skrollar man snabbt förbi kan armen se ut som något annat. Räcker nog med att söka på "funny 4chan kid couch OP troll" eller något i det stuket. Den är frekvent uppe i humor/you laugh you lose-trådar.

MrBrax

Du verkar ha koll på ban appeals, hur fungerar det? Vet att det fanns en IRC innan men den är borta nu.

Min appeal blev "denied"...?

Snälla behöver hjälp med detta. Min appeal blev denied. Jag skrev ett väldigt förklarande och grammatiskt korrekt "brev". Förklarade hela situationen och berättade var missförståndet hade uppståt. Hur kan det ha blivit denied? Har aldrig ens postat något naket/porr/gore.

Det enda jag postade då var roliga gifs och några bilder, däribland den som jag antar orsakade bannen.

Behöver verkligen svar, tack.
Citera
2014-08-10, 22:27
Medlem
pok?s avatar
Vad är det som är så bråttom? Om ett tag går leasetiden på ditt IP ut (du får ett nytt) och då kan du fortsätta skitposta på 4chan.
Citera
2014-08-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pok?
Vad är det som är så bråttom? Om ett tag går leasetiden på ditt IP ut (du får ett nytt) och då kan du fortsätta skitposta på 4chan.

Jag blir otroligt illa till mods när jag får det meddelandet. Det känns så otroligt vidrigt. Jag fick inte ens en anledning till varför den blev denied. Har inte ens nämnts vilken bild det var. Man börjar ju tänka att det var något annat, att någon är inne via mitt nätverk och sånt. Svårt att tro att de kan vara så korkade att de inte granskar tråden noga om någon gör en appeal. Jag kanske drog ut på det för mycket i mitt mail? Skrev ett långt och seriöst, kanske räcker med kort och konsist fokus på bannen?

Jag kommer aldrig mer posta/kolla på 4chan, jag vill bara att det totalt vidriga meddelande försvinner. Jag är ju anklagad för nåt skit som jag inte har haft ett jävla jota med att göra.

Hur menar du med IP:n? Jag har comhem, kommer IP:n verkligen bytas då? Varför perm-bannas man om IP:n ändå byts?

Stort tack för svar förresten. Folk verkar dra sig för att svara i denna tråd, mod skulle ju tvunget ta bort min trådstart.
Citera
2014-08-10, 22:47
Medlem
pok?s avatar
Ibland så blandas bilder ihop med varandra om de postas samtidigt pga en bugg.

Man upptäcker alltid det genom att miniatyrbilden inte är samma som själva bilden, men moderatorn som bannade dig kanske hade ställt in så bilderna autoexpandas, och då tänkte han inte på det.

Citat:
Hur menar du med IP:n? Jag har comhem, kommer IP:n verkligen bytas då? Varför perm-bannas man om IP:n ändå byts?

Om du har dynamisk IP så byts det automatiskt, beroende på hur hög din leasetid är. Du kan säkert få en ny ip direkt om du ringer comhem, men det brukar räcka att stänga av modemet i ett dygn eller så.
Senast redigerad av pok? 2014-08-10 kl. 22:53.
Citera
2014-08-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ibland så blandas bilder ihop med varandra om de postas samtidigt pga en bugg.

Man upptäcker alltid det genom att miniatyrbilden inte är samma som själva bilden, men moderatorn som bannade dig kanske hade ställt in så bilderna autoexpandas, och då tänkte han inte på det.

Om du har dynamisk IP så byts det automatiskt, beroende på hur hög din leasetid är. Du kan säkert få en ny ip direkt om du ringer comhem, men det brukar räcka att stänga av modemet i ett dygn eller så

Hur menar du blandas ihop? För modden eller för användaren? Om han ställde in så att bilderna autoexpandas så skulle han direkt ha sett att bilden inte var konstig. Det är miniatyren man kan se fel på och tro att armen är en dick.

Alright, får väl kanske köra internet-löst några dagar då. Men problemet och anklagan kvarstår i och för sig. Hade gärna sett att det blev uppklarat...
Citera
2014-08-10, 23:00
Medlem
pok?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musicmusicmusic
Hur menar du blandas ihop? För modden eller för användaren? Om han ställde in så att bilderna autoexpandas så skulle han direkt ha sett att bilden inte var konstig. Det är miniatyren man kan se fel på och tro att armen är en dick.

Bilderna förväxlas så det ser ut som om du postat en bild som egentligen någon annan postat, och han "får" i sin tur din bild. Miniatyrbilderna förblir likadana. Eller så är det miniatyrbilderna som förväxlas, jag kommer inte ihåg.
Citera
2014-08-10, 23:06
Medlem
Citat:
Bilderna förväxlas så det ser ut som om du postat en bild som egentligen någon annan postat, och han "får" i sin tur din bild. Miniatyrbilderna förblir likadana. Eller så är det miniatyrbilderna som förväxlas, jag kommer inte ihåg.

Om så är fallet så kommer jag ju aldrig bli unbannad? Det måste ju vara ett brott från 4chans sida att göra så nästan? Det blir ju som att "jag" har postat någon annans skit? Man sitter ju fan och nojjar att man ska bli indragen i nån skit.
Citera
2014-09-02, 19:16
Medlem
phny5s avatar
La upp en bild på mckayla marooney där hon stod med röven mot kameran men inget naket sågs, blev bannad på direkten för barnporr. Kommer något att hända med polis etc?
Citera
2014-09-06, 08:48
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phny5
La upp en bild på mckayla marooney där hon stod med röven mot kameran men inget naket sågs, blev bannad på direkten för barnporr. Kommer något att hända med polis etc?
Tror inte polisen bryr sig om en random man som lägger upp en enstaka bild (som hela världen har sett) om man dessutominte såg något. Förresten, varför har de ändrat designen på 4chan? Det ser ju ut som SKIT!

edit: tydligen hade jag ändrat den själv på något vänster.
Senast redigerad av Kombination 2014-09-06 kl. 08:51.
Citera
2014-09-18, 17:50
Medlem
Rois avatar
Tyvärr måste jag meddela

(FB) 4chan övertaget av PK-fanatiker
Citera
2014-09-24, 21:53
Medlem
glimmandes avatar
Gick in för att se vad det där 4chan är för nåt.

Känner mig helt dum i skallen för jag förstår ingenting. Folk matar gifar, porr, anime, manga-underage samt kombinationen underageporrmangagif.

Hur kan den skräpsidan vara så stor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in