Citat:
Jag gjorde en YLYL tråd idag för att jag hade tråkigt.
Jag bara postade massa gamla bilder i min mapp och inte speciellt många svarade.
Helt plötsligt kom det upp att jag var bannad. Blev ställd och sedan stod det:
"You have been permanently banned from all boards for the following reason:
Posting, requesting, or advertising ch*ld p*rnography is strictly forbidden, and against the law."
Jag blev helt chockad och sitter nu och skakar. Jag har och har aldrig någonsin haft något med sånt äckligt skit att göra. Jag har polisanmält bilder och anmält saker som kan tyckas vara av denna natur innan.
Jag sitter och tittar igenom alla mina bilder för att försöka förstå vilken bild det har kunnat vara och den enda jag kommer fram till är den med en kille som ligger ner så har han sin arm upp vid ansiktet, vilket kan se ut som något annat om man kollar snabbt eller inte trycker upp bilden. Denna bild har cirkulerat i flera år och brukar göra "succé" i liknande trådar. Jag vågar inte posta något mer nu efter denna men om ni har varit på 4chan så har ni garanterat sett den.
Vad i helvete ska jag göra? Sitter och skakar så rädd jag är, känner mig inte alls bra
Kan göra "ban appeal" om 3 dagar men jag vill på något sätt kontakta någon och reda ut detta nu.
EDIT: gjorde en tråd istället:
https://www.flashback.org/showthread.php?p=49841115&posted=1#p49841115
Jag bara postade massa gamla bilder i min mapp och inte speciellt många svarade.
Helt plötsligt kom det upp att jag var bannad. Blev ställd och sedan stod det:
"You have been permanently banned from all boards for the following reason:
Posting, requesting, or advertising ch*ld p*rnography is strictly forbidden, and against the law."
Jag blev helt chockad och sitter nu och skakar. Jag har och har aldrig någonsin haft något med sånt äckligt skit att göra. Jag har polisanmält bilder och anmält saker som kan tyckas vara av denna natur innan.
Jag sitter och tittar igenom alla mina bilder för att försöka förstå vilken bild det har kunnat vara och den enda jag kommer fram till är den med en kille som ligger ner så har han sin arm upp vid ansiktet, vilket kan se ut som något annat om man kollar snabbt eller inte trycker upp bilden. Denna bild har cirkulerat i flera år och brukar göra "succé" i liknande trådar. Jag vågar inte posta något mer nu efter denna men om ni har varit på 4chan så har ni garanterat sett den.
Vad i helvete ska jag göra? Sitter och skakar så rädd jag är, känner mig inte alls bra
Kan göra "ban appeal" om 3 dagar men jag vill på något sätt kontakta någon och reda ut detta nu.
EDIT: gjorde en tråd istället:
https://www.flashback.org/showthread.php?p=49841115&posted=1#p49841115
Kort recap
Blev felaktigt bannad och anklagas för att ha postat något jag verkligen inte har haft något med att göra. Troligtvis utav en slarvig mod som trodde det var något annat. Hur löser man denna tvist enkelt genom ban appeal?
Mod tog konstigt nog bort tråden och inte posten, för att sedan ignorera mitt vänliga och tillmötesgående PM. Fick igång lite diskussion men hade gärna hört hur ban appeal processen går till.
Någon som vet? Hur ska man skriva för att låta seriös?
Till er som ej fick svar innan mod tog bort tråd:
Ttoclaw
Bilden var den där en kille ligger i en soffa med armen som stöd mot sin haka, skrollar man snabbt förbi kan armen se ut som något annat. Räcker nog med att söka på "funny 4chan kid couch OP troll" eller något i det stuket. Den är frekvent uppe i humor/you laugh you lose-trådar.
MrBrax
Du verkar ha koll på ban appeals, hur fungerar det? Vet att det fanns en IRC innan men den är borta nu.
Senast redigerad av musicmusicmusic 2014-08-07 kl. 11:03.
Senast redigerad av musicmusicmusic 2014-08-07 kl. 11:03.