2007-12-30, 19:57
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Finns det något program som söker igenom ditt windows XP och ser efter om alla nödvändiga filer finns, evetuellt ser över om det är fel på de som nu existerar. Varpå programet laddar ned det som är fel om det skulle vara några oproblem? Hade varit grymt. Sitter vi en dator som inte startar iblandeftersom filer saknas, och ibland funkar prima,,
Citera
2007-12-30, 20:26
Medlem
tvcasualtys avatar
Finns filerna där så finns dom defacto där. Startar den bara ibland så är det sällan mjukvarufel. Om du beskriver lite mer detaljerat om vilka filer som saknas, ev. felmeddelanden etc så kan vi hjälpa bättre
Citera
2007-12-30, 20:43
Medlem
jagvetdetduintes avatar
men du förstår inte vad jag menar? Det är ju ofta man får medelenanden om att dll-filer saknas osv. Skit i vad felet är just nu .. Jag eftersöker programet, tänkte rensa upp med system cleaner så vill bara ha koll så att det inte tar bort nödvändiga filer..
Citera
2007-12-30, 20:45
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
men du förstår inte vad jag menar? Det är ju ofta man får medelenanden om att dll-filer saknas osv. Skit i vad felet är just nu .. Jag eftersöker programet, tänkte rensa upp med system cleaner så vill bara ha koll så att det inte tar bort nödvändiga filer..
Saknas tex .dll filer "bara lite då och då" så är det hårdvarurelaterat. Är dll filer korrupta så är dom alltid det, inte bara ibland
Kan ju också vara virus och skit som ställer till dig förstås!

edit:
Tycker du ska bränna ner och köra http://www.ultimatebootcd.com/ och sen testa CPU, RAM etc från den och se om den genererar fel. Tror du kommer hitta något, troligtvis när den testar RAM minnet
Citera
2008-01-14, 02:07
Medlem
jagvetdetduintes avatar
får upp medelandet <Windows-post>\system32\ntoskrn1.exe saknas installera en kopia av filen 2 av 3 gånger man startar datorn... Annars går det fint!
Citera
2008-01-14, 02:44
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Har för övrigt läst igenom 100 länkar på google, men 40 olika svar och ingen som har kommit med något som funkat... Eller sagt att det funkat i alla fall. Vill ju behålla alla filer. På vissa sidor står det att det är en trojan och så vidare, men då borde ju Norman reagera. Särskilt då vissa länkar är sedan 2002. Notera att det är ntoskrn1 och inte ntkrnl.exe som saknas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in