2007-12-30, 10:25
Medlem
Malices avatar
http://www.familjeliv.se

Behöver lite fler cannabisbrukare som kan tala för drogen. Rent fakta mot deras skrämselpropaganda. Det är inte tillåtet att "framställa narkotiska preparat eller nyttjandet av dessa i positiv dager"
Man kan bara skriva 'so much' innan man får tillsägelser och blir avstängd medan andra medlemmar sitter och ljuger sig blå om cannabis och i lugnan ro får stanna kvar.

Ni är välkomna.
Citera
2007-12-30, 10:48
Medlem
Framförallt så saknas det en nyanserad bild av cb på det forumet, kanske en bra bild av hur det ser ut bland Sveriges småbarnsföräldrar... dock finns det ett litet fåtal som försöker visa en annan sida en den gamla vanliga tramsbilden från myndigheterna som är så förhärskande. Att i en diskussion efter säg 200 inlägg behöva besvara "klipp_o_klistra" från CAN gör inte saken bättre. Det finns en viss acceptans för marijuana, men inte harsch.... hehe ett fint exempel på hur språkbruk i en vilsen kultur tar sig uttryck.
Citera
2007-12-30, 15:56
Medlem
Energis avatar
Äsh. Det är ju bara nyblivna mammor som är inne på det forumet. Finns inte en chans i världen att man kan ändra deras uppfattning.
Citera
2007-12-30, 17:39
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Äsh. Det är ju bara nyblivna mammor som är inne på det forumet. Finns inte en chans i världen att man kan ändra deras uppfattning.

Exakt finns ingen mening med att tjafsa med dessa luder som aldrig kommer ändra uppfattning iaf, dom är för dumma. Varför öht hänga på såna forum när man diskuterar droger? Det enda dom vet där är hur mycket kiss eller bajs det ryms i en blöja
Citera
2007-12-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malice
http://www.familjeliv.se

Behöver lite fler cannabisbrukare som kan tala för drogen. Rent fakta mot deras skrämselpropaganda. Det är inte tillåtet att "framställa narkotiska preparat eller nyttjandet av dessa i positiv dager"
Man kan bara skriva 'so much' innan man får tillsägelser och blir avstängd medan andra medlemmar sitter och ljuger sig blå om cannabis och i lugnan ro får stanna kvar.

Ni är välkomna.

Representerar du familjeliv.se eller är du bara en privatperson?
Citera
2007-12-30, 18:08
Bannlyst
Om nån sponsrar mig så kan jag dela ut knark till barn vid skolgårdar och lekparker.
Citera
2007-12-30, 18:10
Medlem
Återigen kan man ställda sig frågan, vad är det som är så läskigt med annorlunda tankar om cannabis? Har de inga vettiga argument emot?

Tyvärr orkar jag för tillfället inte engarera mig i just detta, och kanske är det inte det viktigaste för oss att påverka.
Citera
2007-12-30, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av homosex
Återigen kan man ställda sig frågan, vad är det som är så läskigt med annorlunda tankar om cannabis? Har de inga vettiga argument emot?

Tyvärr orkar jag för tillfället inte engarera mig i just detta, och kanske är det inte det viktigaste för oss att påverka.

Finns det några vettiga argument emot?
Citera
2007-12-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av homosex

Det tar på krafterna, kände mig lite nere igår efter jag varit inne på http://stinalee.blogg.se/. Vart är vi på väg om man inte ens kan lyssna på varandra... Det argument som verkar fästas störst värde vid är tydligen "Men haaallåååå ALLA vet ju att knark är SKIIIIIIT lixom". Är det så lätt för unga tjejer att bli bekräftade på andra sätt att man inte behöver anstränga sitt intellekt alls?
Citera
2007-12-30, 19:16
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune1221
Det tar på krafterna, kände mig lite nere igår efter jag varit inne på http://stinalee.blogg.se/. Vart är vi på väg om man inte ens kan lyssna på varandra... Det argument som verkar fästas störst värde vid är tydligen "Men haaallåååå ALLA vet ju att knark är SKIIIIIIT lixom". Är det så lätt för unga tjejer att bli bekräftade på andra sätt att man inte behöver anstränga sitt intellekt alls?

Haha. Jo man blev ju lite små sur när hon inte ville diskutera någonting. "NEEJ ni har fel jag har rätt! Jag har erfaranhet jag skiter i er!" Sådan inställning hade hon. Tror dom flesta inne på Familjeliv har samma attityd.
Citera
2007-12-30, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sune1221

hahahaha va är de där för tragisk jävla blogg då känns helt sjukt att de där kan ha besökare hahahahahaha
Citera
2007-12-30, 19:37
Medlem
Cudas avatar
Ren fakta

från en cb(miss)brukare kan du få av mig.
Rökte min första låda 1974 närminnet kan bli dåligt det återgår dock efter 14 dagars uppehåll.
Flashbacks har jag råkat ut för på senare år, dock inget som stör mig om jag inte kör bil eller likn.En flashback för mig är att jag blr"bakstenad"återfår ruset m.a.o det händer dock sällan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in