2007-12-30, 04:44
Medlem
euphorias avatar
Hejsan, undrar vad det finns för CAD-program där ute i virrvarret av produkter, som är enkelt att lära sig och använda. Ska användas för att designa innbyggnadslådor och kanske även mekanik, så vad finns det som passar för dessa ändamål?

/Gott nytt år önskar euphoria
Citera
2007-12-30, 05:45
Medlem
NillRs avatar
3d antar jag?

Har själv använt Solid Edge och Catia. Solid var faan så mycket lättare att använda iaf. Några kompisar använde Pro Engineer i skolan och tyckte det var ok.

I stort sett alla seriösa program klarar av en massa saker, bara man vet hur. Dom är dyra att köpa dock. Har hört att det finns billigare och mindre avanceraade "light"-varianter men vet inget om dessa.

Personligen skulle rekomendera jag dig att få tag på Solid Edge.
Citera
2007-12-30, 05:52
Medlem
euphorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NillR
3d antar jag?

Har själv använt Solid Edge och Catia. Solid var faan så mycket lättare att använda iaf. Några kompisar använde Pro Engineer i skolan och tyckte det var ok.

I stort sett alla seriösa program klarar av en massa saker, bara man vet hur. Dom är dyra att köpa dock. Har hört att det finns billigare och mindre avanceraade "light"-varianter men vet inget om dessa.

Personligen skulle rekomendera jag dig att få tag på Solid Edge.

Hehe ska ju inte direkt användas för kommersiella ändamål så naturligtvis tankar jag bara ner det från nätet

Okej ska kolla upp någon av dessa, tack för informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in