Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-12-30, 02:25
  #1
Medlem
Pixie2s avatar
Vad tycker ni om dem?

Jag tycker att de är ett av de bästa banden som funnits. Alla i bandet var så grymma på det dem gjorde. Jack Bruce och Ginger Baker är verkligen underskattade.
Citera
2007-12-30, 10:33
  #2
Medlem
Kingen_kings avatar
"White room" är en av världens bästa låtar om du frågar mej!

http://www.youtube.com/watch?v=YMyeS1XRBb4
Citera
2007-12-30, 16:07
  #3
Medlem
Jack Bruce och Ginger Baker är väl ändå inte underskattade, de nämns väl ganska flitigt som pionjärer inom sitt område.
Citera
2007-12-30, 16:13
  #4
Medlem
Pixie2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightfly00
Jack Bruce och Ginger Baker är väl ändå inte underskattade, de nämns väl ganska flitigt som pionjärer inom sitt område.
Riktiga musikfans vet vilka de är, men jag känner ingen som vet vilka de är. De känner bara till Eric Clapton.

Det är värre med The Jimi Hendrix Experience, folk vet inte ens att det är ett band.
Citera
2007-12-30, 17:53
  #5
Medlem
C M Burnss avatar
Håller med TS om att Cream är ett fantastiskt band. Jag lyssnade precis på Sunshine OF Your Love och den är verkligen extraordinär. Det är synd att folk bara känner igen dom som "det där bandet Clapton brukade lira i." Cream skapade (iaf i början av karriären) helt nya normer för hur rockmusik skulle låta.
Citera
2007-12-30, 19:28
  #6
Medlem
ensiferums avatar
Cream är väll snarare - Bandet som gjort Sunshine of your love?

Då jag inte hunnit gräva i deras skatter har jag endast hört Sunshine of your love... Som de flesta förknippar bandet med, Den och Clapton.



Edit: White room var underbar! Tack för tipset Kingen king, här ska grävas
Citera
2007-12-31, 09:38
  #7
Medlem
Outlaw&Folkhems avatar
Ja, cream är ett av mina favoritband. White Room-outrot i studioversionen är nog bästa wah't som finns.

Sunshine of your love är bra, men liveversionerna är bättre.
Swlabr är också en favorit.

Grymt band. Synd att det tog slut så fort.
Citera
2007-12-31, 16:21
  #8
Avstängd
Doktor bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outlaw&Folkhem
Ja, cream är ett av mina favoritband. White Room-outrot i studioversionen är nog bästa wah't som finns.

Sunshine of your love är bra, men liveversionerna är bättre.
Swlabr är också en favorit.

Grymt band. Synd att det tog slut så fort.


För att inte tala om basen i outrot!
Citera
2018-05-08, 21:25
  #9
Medlem
Nkpgisits avatar
Extremt dåligt tryck i tråden om Cream!!
Det är ju inte någon svensk idol vinnare det diskuteras utan det är ju ett av de största!

Väldigt synd bara att de höll på i 2 år!
Citera
2018-05-09, 07:02
  #10
Medlem
McCarthy01s avatar
Många nämner bara deras största dragplåster, som "Sunshine of your love, "White room" osv men nästan alla låtar de gjorde var ju toppklass. Pressed rat and warthog, Rolling and tumbling, Im so glad, Four until late, N.S.U, deserted cities of the heart m.fl.

Och grejen med Cream är att ju mer man lyssnar in sig på dem, desto bättre blir de.
Citera
2018-05-09, 18:48
  #11
Medlem
Rebali179s avatar
jag erkänner rakt av att jag inte har hört någon låt av Cream måste jag erkänna.
Det har inte blivit av på något sätt eller så.
Men med tiden så kommer nog min tur med å då skall jag lämna min åsikt om dem
Citera
2018-05-09, 19:37
  #12
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
jag erkänner rakt av att jag inte har hört någon låt av Cream måste jag erkänna.
Det har inte blivit av på något sätt eller så.
Men med tiden så kommer nog min tur med å då skall jag lämna min åsikt om dem
Sunshine of youre love måste du ha hört?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback