2007-12-29, 20:41
Medlem
Transformers avatar
OBS! Kan tillkomma viss rörighet.

Mini-FAQ:

The secret journey towards oblivion

[23:50+]
Resan tar sin början närmare midnatt, pga. väntan på total matsmältning. Ziltoid är lite osäker till en början med tanke på sin egen mage, som för tillfälligt tokjobbar för att handskas med en laxburgare tidigare på dagen. Efter en räddande diarré-tablett så tuggas och sväljs 1 g av svampen av alla, för att därefter få förhoppningar och pirriga känslor om att något är pågång. Alla personer förflyttas nu ut till Transformers flumm-stuga, ute på gården.
Transformer och Ziltoid drar fram schackbrädet och förbereder sig inför en avgörande match, medans Den Gula Hatten och Smokey McPot svettigt kör igång Guitar Hero 2.

[00:30+]
Den pirriga känslan ersätts sakta men säkert med tankar och känslor i kroppen om att någonting både otroligt annorlunda och tokflummigt är på ingång. Ziltoid och Transformers schackparti börjar bli mer och mer abstrakt, dock med ett vinnande drag spöar Transformer skiten ur Ziltoid utan större ansträngning.
Samtidigt har Den Gula Hatten totalt gett upp och lagt ifrån sig sin plastgitarr för att istället fascineras av de rullande plupparna på TV-skärmen, och till frågan hur läget är, svarar han försiktigt - "eh, jag är helt inne i trippen" som onekligen bekräftas av tefatsögonen, Han går därefter tillbaka in i sig själv och ser otaliga ansikten på väggarna och TV skärmen. Smokey McPot, svettig, försöker envist bemästra gitarren medans han försöker handskas med de nya ljuseffekterna som kommer ifrån TVn, han utbrister sedan efter ett tag "asså, man blir vindögd i djupled på svamp". Runt den här tiden bjuder också killen med med röka på några zuttar från en välformad spliff, endast för att förvränga deras verklighet lite till.

[1:03+]
Omedvetna om tiden, eller tidsuppfattning i huvudtaget, förflyttats folket nu från flumm-stugan, till en helt annan dimension, in till huset. Ensamma hemma känner de sig fria att utnyttja husets alla gömslen och vråer. Transformer fattar tag i en Walkie-Talkie för att sedan ge en annan till Ziltoid så att ständig och säker kontakt kan hållas.
Äventyret styrs emot övervåningen som tydligen ska ha en "massagestol" i något av rummen. Väl funnen introduceras Den Gula Hatten för denna (Då han tidigare klagat på ryggont) och sätter sig sedan ner för att få en flummigt "bubblande" men behaglig massage emot ryggen. Ziltoid provar också denna underliga maskin, för att få insikten om att det faktiskt sitter någon/något innuti stolen och masserar oss. Därefter händer den flummiga saken efter den andra - Ziltoid och Smokey McPot försvinner då och då utforkskandes i olika mörka rum, medans Transformer och Den Gula Hatten försöker förstå verkligheten ("Kolla väggen!", "Vilka mönster!", "Vad gör vi egentligen?" osv.). Kort därpå försvinner dock Smokey McPot, varpå alla såklart frenetiskt börjar leta efter denna. Efter ett långt tjafs om att någon kanske gömt honom, kommer vi på att han antagligen är på nedervåningen. Såklart. :P

[1:25+]
Gruppen är nu splittrad. Några (Transformer & Den Gula Hatten) förtrollade på soffan riktade mot TV-rutan, vars bild tydligen visar Mythbusters som ska grilla en kyckling med hjälp av radiovågor, detta visade sig hysteriskt roligt vid tillfället. De andra (Smokey McPot & Ziltoid) hade fullt upp med att utforska huset, för att sen komma fram till att det var inrett i "Feng Shui", och det var därför det var så mjukt att gå runt överallt, alla rum var dessutom helt olika i mjukhet. Vi bestämmer oss sen att gå till ett större hus, lite längre bort, då en av oss har nycklarna dit (mer ingående förklaring behövs nog ej).Kort därpå erbjuder Haschish-killen sig en än gång att gå och rulla, och bjuda, på en spliff. Eftersom det kändes dumt att säga nej i det här fallet, så tackar vi och bugar halft och rör oss ut till flumm-stugan igen för att knarka lite mer. Ziltoid och Smokey McPot har begärt sig långt och djupt in i husets vråer, och de andra har nu endast Walkie-Talkie kontakt med dessa. Tiden går, spliffen blir klar, varpå Transformer anropar de andra på radion att skiten är klar. Fortsättningsvis blir det rökning, berättande om äventyr och andra flummerier som hänt och händer, samt snack om vårat kommande ännu större och fetare äventyr emot det Andra huset.

[1:50+]
Äventyret emot lagerhuset börjar. Väl där, måste en speciell kod tryckas in, och en speciell nyckel användas, två stycken till och med. Trippad som han var, lyckas ändå Transformer med detta med ofattbar, otroligt och flashig skicklighet. En vacker, kontorfylld och annorlunda värld uppenbarar sig för folket i fråga. Här sker alla sorts flummigheter; De använde flitigt kaffemaskinen till att göra Choklad, Chocoffee och Cacao Créme, förutom Den Gula Hatten som behövde extra hjälp då han inte förstod hur man tröck på knappar (En knapp i detta fall). Därefter satt alla till slut i det s.k fikarummet och lyssnade på svensk/finsk julmusik (i brist på annat). Efter ett tag gav sig några ut på upptäcksfärd i det stora "huset" och ett bibliotek hittades. Smokey McPot aquire:ade där stolt en bok som hette "Grundkurs för Utomjordingar". Kort därpå hittar Transformer och Den Gula Hatten en dator som tydligen är kopplad med en sorts maskin som kan designa och bränna skivor. Exhalterade somfan börjar de fundera ut vad som skulle kunna vara den "ultimata" skivan.

- Flashback!:
(Tidigare på kvällen hade folket introducerats till "Den Hemliga Låten" som går att hitta här på Flashback forum, om man bara söker på tidigare nämnda ord i sökmotorn. Denna blev kvällens soundtrack på något vis, om inte annat efter den kommande händelsen.) -

De två missionärerna kom sedan på att den ultimata skivan vore en riktigt hemlig skiva, såklart isåfall med de två hemliga låtarna på som fanns att ladda hem på flashback. Efter mycket pill och svettigt funderande på hur programmen funkar blev detta resultatet:
http://img120.imageshack.us/img120/9291/hemligaskivanqm0.jpg
Tokstolta över sin skapelse visade de sedan dessa för sina medkamrater. Skivan delades därefter ut som en limited edition till det utvalda folket. Imponerande nog, sattes skivan på och ersatte den svensk/finska julmusiken som tidigare satt färg på tillvaron.

[2:50+]
Det började dra ihop sig. ÄNNU en gång, lyckligtvis, erbjöd haschish-grabben att rulla en till spliff, kanske till och med en pipa också för att liva upp stämningen lite extra. Sagt och gjort, lämnar vi våran utopi sakta men säkert. Ziltoid och Smokey McPot som gått runt i lagerlokalen med böcker och liknande, har känt sig som i en affär, där de gått runt och köpt böcker. Ett tag jobbade de där också. Nu var ju klockan kvart i tre på natten, och de hade jobbat övertid så det var dags att packa ihop och gå "hem".
Väl uppe i flumm-stugan igen meckas det lite knark samtidigt som alla snackar och funderar över sina upplevelser, som vid detta tillfälle sakta men säkert börjat avta. Folket röker och pratar lite extra, för att sedan, lyckas sätta på filmen Waking Life som mer eller mindre blir någon sorts avslutning på natten.
Vissa somnar, andra ligger lite vakna för att invänta eller "mysa" med afterglow:en.

Summering
Vi hade alla hejdlöst kul. Även fast Den Gula Hatten den här gången lyckades gå in i sig själv, nästan lite för mycket enligt han själv. 1 gram av Golden Teacher visade sig verkligen vara potent nog att göra en "helkväll" med några polare. Såklart så funderar man ju och blir nyfiken på hur 2 gram eller mer hade varit Jag själv, är nöjd över kvällen. Jag hade mindre "mindfuck" än vad jag trodde jag skulle få. Inga större funderingar eller självdöd upplevdes i sängen när jag inväntade sömnen.

Credits

Ziltoid
Den Gula Hatten
Transformer
Smokey McPot
Cydelix (Skaparn av "Den hemliga låten" här på flashback)
Hashisch-polarn
Flickvännen

Tillkommer möjligtvis EDIT senare.
Peace brothers
Citera
2007-12-29, 22:15
Medlem
Trädpojkes avatar
Milt och flummigt, på en svag dos. Blir tre mjöliga löv utav fem möjliga löv från Trädets äldsta gren.
Citera
2007-12-30, 14:53
Medlem
Ziltoids avatar
Det var en av dom roligare sakerna jag har gjort i mitt liv!
Citera
2007-12-30, 16:28
Medlem
Zlymmes avatar
Mkt bra tripprapport, intressant att läsa! 4/5
Citera
2007-12-31, 14:48
Medlem
Isolations avatar
Interessant läsning, for sure! Jag väntar fortfarande ivrigt på min första svamptripp .

Edit: 4/5
Citera
2008-01-01, 07:01
Medlem
Smokey McPots avatar
Jag vill bo i en svamp annars får jag kramp, svamp.

En så rätt flummig sak, för mig iaf. Nämns inte !

Jag hade tidigare på kvällen, innan trippen bestämt mig för att skriva en lista.
För att reda ut mina tankar, därav summera min psykiska stabilitet, haha. Enligt mig själv fick jag 7,5/10 +-2.

Iaf så tog jag med en sak som jag har dåligt samvete över, jag dödade en mullvad en gång. Plågsamt...

Det var någonting som jag ville ta upp med mina psykonauter till vänner, men det hände dessvärre inte. För jag kände inte riktigt killen som bjöd på haschischet, så det blev lite rart, så att säga ^^

Poängen; När vi kom ner till "lagerlokalen" (tror jag Transformers skrev), så står det ett bord precis efter ingången. På bordet ligger det ~50-60 tarotkort i en halvcirkel. Det är meningen att man ska ta ett och förstå någonting om en själv (?)

(Eller nu kommer poängen) ; Kortet jag tar upp visar "SKULD, vilket får mig att direkt tänka på mullvadsjäveln (som jag även kallade den i mitt så kallade psyktest). Kände dock (eller vadå dock?) ingen skuld whatsoever för mullvadsjäveln, efter att jag tagit kortet.

Funderar på att bränna det, för symboliskt värde ^^

Hur kommer man över något som man verkligen har dåligt samvete för, men inte kan göra ett skit åt? Bra fråga, haha.

Uhm, Gott Nytt År För I Helvete ! Hoppas att alla har haft minst lika kul som jag Jag menar, vad kan vara bättre än att fira traditionellt med sina närmsta vänner. Fyfan vad jag mår bra !

Ha de !

Edit; Rapporten får ju såklart 5/5 möjliga
Och det är inte bara för att jag är med i den, välskriven och precis.
I like it man
Citera
2008-01-02, 01:23
Bannlyst
Riktigt bra skrivet, gillar idén med att skriva i tredjeperson. Dock var de inte riktigt så hejdlöst roligt att läsa som det ibland kan vara därför får den "endast" 4.5/5. För att få den sista halva poängen krävs det lilla extra.

Verkar iallafall som om ni hade jäkligt kul och längtar tills min egna lilla svampodling ska ta fart.
Citera
2008-01-03, 00:24
Medlem
Smokey McPots avatar
Btw

Vi var/är faktiskt inte riktigt säkra på vilken "strain" det är.
Cubensis som huvudgrupp är allt vi vet, men dem var iaf starkare än Cubensis Mexican. Dem har jag mumsat iaf 5-6 gånger, mitt i Amsterdam då
Så jävla skoj.

Men iaf, gratis bump.
Citera
2008-01-05, 14:46
Bannlyst
kul läsning man blir alltid lika sugen på att svampa själv.
Citera
2008-01-08, 01:19
Medlem
tantas avatar
bra rapport 4/5
Citera
2008-01-29, 02:59
Awaiting Email Confirmation
ParkwayDrives avatar
1 gram var av cubensis, visste inte att det gav sådan effekt, kul att läsa dock 4/5 kaffebönor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in