2007-12-29, 14:19
Medlem
hej datorn har gått bra ett par månader men verkat lite seg på sistonde men bara lite och nu när jag satt och kolla internet och chatta på msn dör skiten och sen hör men ett starkt pip ljjud från datorn (inte högtalarna) och ljudet fortsätter även om jag drar ur sladden ur datorn... vad kan felet vara? hårddisk? grafikkort? hjälp mig tack
Citera
2007-12-29, 14:35
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse82
hej datorn har gått bra ett par månader men verkat lite seg på sistonde men bara lite och nu när jag satt och kolla internet och chatta på msn dör skiten och sen hör men ett starkt pip ljjud från datorn (inte högtalarna) och ljudet fortsätter även om jag drar ur sladden ur datorn... vad kan felet vara? hårddisk? grafikkort? hjälp mig tack
Olika BIOS pip betyder olika fel. Kolla att fläkten till processprn fungerar.
Citera
2007-12-29, 14:56
Medlem
Spejnars avatar
Starta upp datorn, räkna pipen, kolla i ditt moderkorts manual.
Citera
2007-12-29, 16:39
Medlem
det var rätt så mycket damm i den har dammsugit och nu går den ska ha den på tills nåt mer händer... min far trodde på cd enheten för det hände förra gången den pajja men då dog den bara utan pip
Citera
2007-12-29, 17:33
Bannlyst
Du kan inte mena att det är ett högfrekvent ljud då?
Citera
2007-12-29, 17:37
Medlem
KTM_s avatar
De är nog nått fel på den tror jag
Citera
2007-12-29, 17:38
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamse82
det var rätt så mycket damm i den har dammsugit och nu går den ska ha den på tills nåt mer händer... min far trodde på cd enheten för det hände förra gången den pajja men då dog den bara utan pip

men en dator klarar att starta upp utan cd enhet så det låter inte troligt. men för säkerhets skull kan du testa att koppla ur den så vet du säkert
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in