• 3
  • 4
2008-01-08, 02:14
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defenestration
Nej nej. Du menar alltså att om det inte finns några sociala normer så finns det ändå galenskap?
Nej, men att allt inte tillhör normer, alltså vad som är normalt, är galenskap, som du vill mena. Nya idéer är ju inte galna för att de är nya, unika saker är inte galna för att de är unika osv.

Fast det här är offtopic, och jag tror vi förstår varandra men har hakat upp oss på ord.
Citera
2008-01-08, 03:54
Medlem
Numes avatar
Jag tror nog att jag faktiskt skulle uppskatta ett samhälle där man i princip inte behöver arbeta, och allmän kravlös känsla med oändliga möjligheter inom utvecklandet av sin egen intelligens och intellekt, skapande av konst osv, och att kunna uppskatta omvärlden hela tiden helt automatiskt för att det är så trevligt. Mer realistiskt och som början av detta vore ju att se till allas fri och rättigheter, som i (klassisk) liberalism, med eller utan demokrati. Sedan kan lite facism, t.ex. folkmord användas för att råda bot på överbefolkningen och den majoritet av människor som enbart, i brist på bättre uttryck, är horor.

Politikens mål nu är ju helt död, annat än makten framförallt på enklast möjliga sätt, som de flesta följer.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in