2007-12-29, 12:38
Medlem
tjompans avatar
Har precis installerat TS. Har kontakt med folk och hör den kvinnliga rösten men jag hör inga andra och dom hör inte mig. Samma är det hos min kompis som startat samtidigt. Det är första gången vi testat detta och det vore ju kul att få det att funka. Givetvis har jag höjt volymen på mic/högtalare och testat så micen funkar.
Har också testat med Realtec HD Audio In/Output samt Primär drivrutin in/out (det var dom som fanns att välja på)
Nån som har tips på har jag/vi ska göra?

//Tjompan
Citera
2007-12-29, 18:09
Medlem
tjompans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjompan
Har precis installerat TS. Har kontakt med folk och hör den kvinnliga rösten men jag hör inga andra och dom hör inte mig. Samma är det hos min kompis som startat samtidigt. Det är första gången vi testat detta och det vore ju kul att få det att funka. Givetvis har jag höjt volymen på mic/högtalare och testat så micen funkar.
Har också testat med Realtec HD Audio In/Output samt Primär drivrutin in/out (det var dom som fanns att välja på)
Nån som har tips på har jag/vi ska göra?

//Tjompan

Det har fixat sig. Mod kan låsa.
Citera
2007-12-30, 00:40
Medlem
det vore trevligt om du berättar hur ni fixade problemet det kan finnas andra som kanske får samma problem i framtiden
Citera
2007-12-30, 12:41
Medlem
tjompans avatar
Det va inte så krångligt. I sound in/outputsettings sänkte vi voiceactivationleveln, nästan till noll (ca 5 streck ifrån "whisper"). Då funkade det, lite pill med mic/högtalarvolymen bara så va det klart. Detta gäller givetvis att man kör med voice activation.
Lätt när man vet hur Och tur man har kompisar som fixar sånt när man själv e "grön"

//Tjompan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in