Citat:
Ursprungligen postat av VroomRS
Dom som säger 0.2 är RF stämmer inte, det stämmer med vad körkortsboken säger,
MEN jag vet att det är 0.25 promille som är gränsen till RattFylleri då jag själv åkte dit för 0.68 promille och 0.345 mg i utandning efter 599 mg är det grov. Jag såg på polisens egna papper som dom hade på väggen och som jag såg i deras egna pärm.
Deras egna mätare som dom har i sina enheter visar pos vid 0.2, MEN saken är nu den att deras apparater som dom har på stationen tar ner 15% på utandningsprovet (i detta tillfälle). Om det är pga av deras jävla bugg eller inte vet jag inte men det är vad dom sa till mig att den gör.
Jag försvarar inte eller nåt men saken är den att jag inte ens körde utan att jag bara satt i bilen och den var igång. Jag har överklagat via min advokat med allt vad det innebär och den prelimära domen jag fick var 8 månader från LÄNSTYRELSEN.
Jag går upp i rätten 20 Augusti.
BÖTERN ÄR INKOMST BASERAD PUNKT SLUT!!!!!! Polarn fick 17.000 för 0.8 promille jag får 25.000 som dom prelimärt har bestämt, men förmodligen får ner till runt 15.000 sa min advokat... så är det helt enkelt.....
MVH/ Mig
0.2 är rattfylleri punkt. Sen att deras mätare tar bort ska du väl snarast vara glad för, iom att det då blir lägre än vad du egentligen har.
Om du sitter som passagerar i en bil som är igång så åtalas du knappast för RF. Något i historien känns felaktigt.
Sen så får du ingen dom från Länsstyrelsen, där får du ett preliminärt utlåtande för hur lång tid ditt körkort är indraget.
Handlar det om dagsböter så är ju dessa självklart inkomstbaserade vad trodde du. Det handlar om fortkörningsbot (den är inte inkomstbaserad, vilket vi borde ta efter från Finland, dvs knyta denna till inkomst också)