2007-12-28, 12:15
Medlem
MacLeods avatar
Har en Wv Passat 06 som jag skulle vilja koppla in min Iphone på.

Vet att Passat redan har alla ingångar och utgångar klara bakom "stereokåpan", problemet är ju bara att jag inte har det där verktyget som gör att man får bort själva kåpan.

Som jag förstått det så räcker det med att koppla in podden som vanligt med en 3,5 mm plugg, sen visas låtvalen och allt på färddatorn, och man kan då byta låtar med ratten osv osv.

Är det någon som gjort det här själv? De flesta bilar borde ju ha samma typ av sätt att få bort den stora platskåpan, eftersom nya bilar alltid har fabriksmonterade stereos.
Citera
2007-12-28, 16:00
Medlem
jag kör radiosändare till min ipod, funkar klockrent !
Citera
2007-12-28, 16:08
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Som jag förstått det så räcker det med att koppla in podden som vanligt med en 3,5 mm plugg, sen visas låtvalen och allt på färddatorn, och man kan då byta låtar med ratten osv osv.
Hur skulle det gå till? Fungerar det i andra sammanhang?
Bottenkontakten är det som ska användas. Om det är möjligt med din bil har jag dock ingen aning om...
Citera
2007-12-28, 17:52
Medlem
Ogres avatar
Mercedes har i alla fall färdiga kabelsatser att köpa och montera, dock till de bilar som har comand, (som min ) om du har en modern bil kanske det finns till din också.
Citera
2007-12-28, 18:02
Medlem
HunteRJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strybert
jag kör radiosändare till min ipod, funkar klockrent !

funka satans dåligt när jag använde det. sket i det efter ett par dagar...om det redan finns en ingång så rekomenderar jag att du läser lite i manualen, borde inte va så svårt att fixa själv...annars ta den till en verkstad, kan inte kosta så mycket att få av det eller har jag fel?
Citera
2007-12-28, 19:22
Medlem
Ramen runt stereon sitter med stift i fjädrande clips. Den sitter ganska hyfsat och ska rakt ut. Pilla mellan skarverna och bänd försiktigt ut ramen. använd gärna ett spetsigt, brett plastverktyg för att göra det. Bakom denna sitter sedan stereon fast med 4 stycken Torx 20 skruvar. Mig veterligen så är den inte färdig med några universala kontakter, har den en aux-ingång så är den troligtvis placerad i mittenkonsolen eller handskfacket. Den är nog telefon- och cd-växlarförberedd, men det är speciella kontakter. Du har sen inte heller några andra funktioner i en 3,5 stereoplugg än överföring av ljud. Du får alltså inte upp någon information i pictogrammet, du kan inte använda knapparna i ratten eller på stereon heller för den delen. Ja förutom volymen då, men detta är ju inget som har med en specifik ipod/iphone att göra.
Citera
2007-12-28, 20:17
Medlem
firres avatar
Åk till din märkesverkstad. Inkl material tar de 3 tuss för allt.
Citera
2007-12-28, 21:30
Medlem
MacLeods avatar
Många bra svar, tack.

Sändaren är usel, hade en belkin för några år sen och ljudet får ju verkligen lida.
Att man inte får ut nått via 3,5 mm pluggen borde jag fattat, vet fan inte vad jag tänkte med just när jag skrev det.
Har bara hört av nån "mobilmek" att just nya Passaten hade allt klart bakom plasten med Aux,växlare, telefon osv.. som Rödeby skrev med andra ord.
Citera
2007-12-28, 22:14
Medlem
core_s avatar
Nej färdigt är det inte, du får köpa en adapter att sätta i cd-växlaruttaget ibak på stereon

Här har du en liten guide i hur du får loss stereon dessutom
http://tm-techmark.com/touareg/PassatInfo/B6PassatRadioRemoval.htm

Citat:
Ursprungligen postat av firre
Åk till din märkesverkstad. Inkl material tar de 3 tuss för allt.

3000?!? Det kan man ju få både adapter och IPod för. VAG kan skita sig i näven med sina jävla priser.

http://www.web.densionsweden.se/main.asp
Här. Sökte lite snabbt, och hittade adaptern för dryga 1700 spänn eller vad det var. Sök och du skola finna
Citera
2007-12-29, 02:35
Medlem
orvarens avatar
Min K800i med radio sändare(sony/erkis orig.) testade jag idag första gången!(tomten var vänlig) Det funkade hyfsat på jobbet,10 timmar utan laddning,utan dålig musik,inte samma låt 2 ggr.. men vet inte hur det kommer funka i bilen än(lite tyngre stereo där..)
hel-nöjd
Citera
2007-12-31, 12:32
Medlem
MacLeods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_

3000?!? Det kan man ju få både adapter och IPod för. VAG kan skita sig i näven med sina jävla priser.

Eftersom vi delar samma uppfattning om näven, så kapar jag min egen tråd lite.

Finns det inte en hel del funktioner som borde vara "enkla" att ställa in själv.
Som exempel har ju både Wv och Audi nått som kallas Follow me home light, men det kostar ju en hel del extra att få dessa typer av finesser installerade.
På pappret verkar det ju bara handla om att nån jävla jeppe trycker på en knapp och så är det klart.
Citera
2007-12-31, 14:57
Medlem
core_s avatar
Nej, för att aktivera det behöver du VAG-COM och en kabel för att koppla in dig i bilen. Men men det kan du göra en massa skoj sen, fast frågan är om det är värt det

För det är inte billigt...

http://www.vag-com.se/
Se under produkter
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in