2007-12-28, 10:30
Medlem
nicke.orebros avatar
100 meter in i Storkasberget med 23 meter massivt berg över sig ligger den 900 kvadratmeter stora civilförsvarsanläggningen, som kommunen nu beslutat bomma igen...

Återigen ett kulturarv som går i graven.

http://www.nwt.se/ArticlePages/200712/27/20071227174012_483/20071227174012_483.dbp.asp
Citera
2007-12-28, 10:43
Medlem
man är bra sugen på att köpa ngt sådant...
borde man ju få....

jag skulle stormtrivas...
Citera
2007-12-28, 11:45
Medlem
rebbans avatar
Trist att dom bommar igen allt men ännu är det inte för sent för ett besök..
Citera
2007-12-28, 11:48
Medlem
LågOchLångsams avatar
Synd att det ligger så långt norr ut, knappt det är värt att åka så långt för en HC.
Citera
2007-12-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Synd att det ligger så långt norr ut, knappt det är värt att åka så långt för en HC.
Neej, som man dessutom tydligen måste spränga sig in i.
Kan kommunen verkligen inte hitta på nå´t att ha där. Tyvärr tänker politiker bara på att se till att bli valda igen.
Citera
2007-12-28, 17:31
Medlem
Hade inte detta stället tex varit perfekt och haft en root server på?

bara lägga ner en jävlans massa fiber in dit o sen kicka igång. jag tror faktst många störe företag kan avra intresserade.
De kanske skriver att det ska bommas för att hysa något hemligt!
Citera
2007-12-28, 19:00
Medlem
dev/nulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swec_fullmoon
Hade inte detta stället tex varit perfekt och haft en root server på?

bara lägga ner en jävlans massa fiber in dit o sen kicka igång. jag tror faktst många störe företag kan avra intresserade.
De kanske skriver att det ska bommas för att hysa något hemligt!

Tanken är inte ny:
http://sartryck.idg.se/Art/IP-only_1_NOK182004.html

Problemet ligger förmodligen i infrastrukturen runtomkring. Ingen vits med att ha en kärnvapensäker serverhall när svagaste länken kan slås ut av Connys Schakt & Gräv
Citera
2007-12-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
Tanken är inte ny:

Problemet ligger förmodligen i infrastrukturen runtomkring. Ingen vits med att ha en kärnvapensäker serverhall när svagaste länken kan slås ut av Connys Schakt & Gräv

så sant visseligen.
fast en sak han har fel i artiklen är att ett LAN inte kan överskrida 10 000kvm? om jag minns rätt.
Citera
2007-12-29, 17:25
Medlem
E M I L I Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dev/null
Tanken är inte ny:

Lite OT men rolig fakta är att ägaren till IP Only äger ett eget bergrum i uppsala där han typ har fester haha. han verkar riktigt intreserad av saker under jord med utifrån min erfarenhet av dom gånger jag träffat han.
Finns lite bilder från ett UE objekt som han äger i mitt fotoalbum. ^_^
Citera
2007-12-30, 16:41
Medlem
efter jag läste om detta i arvika nyheter så letade jag upp numret till den där ingenjören som det står om i artikeln. Jag frågade honom om det skulle vara möjligt för en rundtur någon dag, till svar fick jag att det inte skulle vara möjligt då dom inte har någon reservkraftverk. Men om det är fler som är sugna så kanske detta går att fixa. Gott nytt år.
Citera
2007-12-30, 16:49
Medlem
nicke.orebros avatar
Ljungren, är du från Arvika eller?
Citera
2007-12-30, 22:29
Medlem
pH1xXx3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljunggren
efter jag läste om detta i arvika nyheter så letade jag upp numret till den där ingenjören som det står om i artikeln. Jag frågade honom om det skulle vara möjligt för en rundtur någon dag, till svar fick jag att det inte skulle vara möjligt då dom inte har någon reservkraftverk. Men om det är fler som är sugna så kanske detta går att fixa. Gott nytt år.

förvisso från götet, men om du får nys av den där herren att det är grönt ljus så pm:a för f-n! skulle ta tåget omedelbart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in