Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-27, 23:34
Medlem
fredd_jasons avatar
Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp tack! Jag har tänkt att installera om Windows XP (igen). Mitt problem är att min CD/DVD läsare fungerar ej, så om jag stoppar en skiva så läser datorn ej av skivan. Jag kan altså inte ominstallera Windows XP. Min fråga är: Kan man mlöjligtvis ladda ner hela Windows XP cd'n och sedan lägga på en anna hårddisk och sedan ändra så att BIOS läser från den filen först? Jag hade varit MYCKET tacksam om jag kunde få hjälp med detta!

/Fredde
Citera
2007-12-27, 23:50
Medlem
metapods avatar
Välkommen till Flashback fredd_jason!

Fel sektion
Innan jag hjälper dig vill jag bara påpeka att denna forumsektion (datasäkerhet) endast ska behandla frågor rörande just "datasäkerhet". Din fråga, och din tråd, skulle ha passat mycket bättre i Datoranvändning - MS Windows.

Hjälp på traven
Det verkar helt klart vara möjligt att installera den från en hårddisk, men jag skulle varmt rekommendera dig att antingen köpa en CD-läsare, eller låna en. Blir så mycket smidigare och förr eller senare kommer du troligtvis behöva en ändå.

Hittade diverse länkar som hänvisar till sidor som behandlar just denna fråga:
Citera
2007-12-28, 00:27
Medlem
tvcasualtys avatar
Haha hur dryg var inte du metapod? I like it
Citera
2007-12-28, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Haha hur dryg var inte du metapod? I like it

Du fick precis upp din postcount till 666, är du utsänd för att leta upp onda själar?

OnT: Köp en billig USB-sticka, tanka ner Win XP (sök efter det på valfri tracker), lägg över det på USB'n, ändra BIOS, boota med USB
Citera
2007-12-28, 00:50
Medlem
927s avatar
köp en ny dvd läsare, 300 spänn
Citera
2007-12-28, 02:32
Medlem
eyyYos avatar
metapod är en killer på att skriva välformulerade inlägg.. propps and mad respect

OnT: Bryt upp en hårddisk, då ser du en rund skiva, bänd loss den, stoppa xp skivan där den förra skivan satt, svetsa ihop allt igen, koppla i disken, ställ in i bios att den ska boota från den disken, sen kör du!
Citera
2007-12-28, 03:23
Medlem
DaVajjs avatar
Datasäkerhet -> Datoranvändning - MS Windows

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem