2007-12-27, 23:21
Medlem
hikarus avatar
Sitter med världens dilemma :S
Har precis fått hem mitt Rockband kit Dock så har jag stött på problem direkt, allt i rockband kittet fungerar klockrent men när jag ska koppla in min GH3 guitar så får ja den inte att fungera. Har nu läst på en massa forum och till min förvåning så ser jag att det inte fungerar med GH3 guran till rockband på PS3 dock fungerar GH3 guran till xbox360 fungerar till rockband. Why?

Så alla ni som beställt eller tänkte köpa rockband när det kommer ut här i sverige tro inte att GH3 guran fungerar. Ni måste köpa en spec gura till rockband för att få det att fungera, eftersom det bara följer med en gura till rockband kittet.

Nu ska ja gå och slamra vidare på mitt Rockband trummsätt

Ha en bra kväll / natt
Citera
2007-12-28, 01:13
Medlem
Ufojesuss avatar
Det finns redan en patch klar att släppas, men de bakom GH3 har drabbats av någon slags sinnesförvirring & vägrar "låta" Sony släppa den. Hur det är möjligt att motsätta sig något sådant förstår jag inte, men förhoppningsvis kommer situationen snart lösa sig för PS3-ägarna.

http://www.joystiq.com/2007/12/12/harmonix-blame-activision-for-ps3-rock-band-guitar-issues/

"Two weeks ago, Harmonix created a software patch for the Sony PLAYSTATION 3 version of Rock Band that allowed for guitar compatibility and support for third party peripherals, including enabling use of Activision's Guitar Hero III controller with Rock Band. The compatibility patch was submitted, approved and had been scheduled for release by Sony on Tuesday, December 4. Unfortunately, Activision objected to the release of the compatibility patch. The patch remains with Sony, but we have been told that it will unfortunately not be released due to Activision's continued objection"
Citera
2007-12-28, 04:13
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Det finns redan en patch klar att släppas, men de bakom GH3 har drabbats av någon slags sinnesförvirring & vägrar "låta" Sony släppa den. Hur det är möjligt att motsätta sig något sådant förstår jag inte, men förhoppningsvis kommer situationen snart lösa sig för PS3-ägarna.

http://www.joystiq.com/2007/12/12/harmonix-blame-activision-for-ps3-rock-band-guitar-issues/

"Two weeks ago, Harmonix created a software patch for the Sony PLAYSTATION 3 version of Rock Band that allowed for guitar compatibility and support for third party peripherals, including enabling use of Activision's Guitar Hero III controller with Rock Band. The compatibility patch was submitted, approved and had been scheduled for release by Sony on Tuesday, December 4. Unfortunately, Activision objected to the release of the compatibility patch. The patch remains with Sony, but we have been told that it will unfortunately not be released due to Activision's continued objection"

Ge mig den nuuuuuu...
Citera
2007-12-28, 12:47
Medlem
Vart köpte du rock band?!
Det släpps väl inte i Sverige förns nästa år?
Citera
2007-12-28, 15:02
Medlem
ultio_ultioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut_johan
Vart köpte du rock band?!
Det släpps väl inte i Sverige förns nästa år?

RB är väl redan släppt i USA.
Citera
2007-12-28, 17:37
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultio_ultionis
RB är väl redan släppt i USA.

Ja det är väl möjligt att importera det till PS3 eftersom den är regionsfri.
Om han inte bor i staterna då.
Citera
2007-12-28, 21:04
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Ja det är väl möjligt att importera det till PS3 eftersom den är regionsfri.
Om han inte bor i staterna då.
Nope bor inte i staterna och JA jag har importerat det. Kostade mig 1956kr med 10 dagars frakt.
Vad jag har förstått så kommer Rockband gå lös på 2000 - 2500kr här i sverige, så varför inte importera
Citera
2007-12-28, 21:43
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikaru
Nope bor inte i staterna och JA jag har importerat det. Kostade mig 1956kr med 10 dagars frakt.
Vad jag har förstått så kommer Rockband gå lös på 2000 - 2500kr här i sverige, så varför inte importera

På ett så stort paket är chansen att det fastnar i tullen ganska stor. Räkna på ett påslag på minst 30% då (moms plus tullens kostnader)
Citera
2007-12-28, 22:50
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
På ett så stort paket är chansen att det fastnar i tullen ganska stor. Räkna på ett påslag på minst 30% då (moms plus tullens kostnader)
Eftersom nu jag har detta paket hemma och betalade 1956kr så har de inte fastnat i tullen ebay is the shit
Citera
2007-12-29, 02:07
Medlem
leg0s avatar
Du får gärna vara så god att berätta om hur otroligt roligt du har det med Rock Band för oss som är intresserade av att köpa "skiten" nån vacker dag!?
Citera
2007-12-29, 07:11
Medlem
hikarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leg0
Du får gärna vara så god att berätta om hur otroligt roligt du har det med Rock Band för oss som är intresserade av att köpa "skiten" nån vacker dag!?
Det är riktigt skoj, just det att du sammlar ihop någr apolare och sen rockar är ju förjä*la skoj. Ska ta och fota och filma lite när vi rockar lite så kan ja lägga ut så får ni se hur jävla skoj de är.. Varnar för känsliga tittare
Citera
2007-12-29, 07:50
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hikaru
Det är riktigt skoj, just det att du sammlar ihop någr apolare och sen rockar är ju förjä*la skoj. Ska ta och fota och filma lite när vi rockar lite så kan ja lägga ut så får ni se hur jävla skoj de är.. Varnar för känsliga tittare

Spelar man tillsammans så är det det bästa partyspelet som gjorts. Wii Sports kan gå och äta bajs och det är mycket mer välgjort och bättre än Guitar Hero 3.
Trummorna är en riktig utmaning att lära sig dessutom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in