Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2007-12-29, 19:34
Medlem
Hittade en liten förklaring på hur man gör, dock funka de ej för mig men kanske för någon annan:

Citera
2007-12-29, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .:Swedrock:.
Har fått exakt samma problem som du. Har läst igenom tråden säkert 5 gånger nu och försökt allt men inget funkar för mig, hittar inte ens HKEY

Använder dock vista ej xp...är det någon annan väg då för att lösa detta problem?

uhm. Har faktiskt aldrig installerat eller testat vista! Inte ens i vmware...inte pallat, så jag har inte en aning om hur det är uppbyggt. Men vista har väl registry editor?
Bara klicka start, kör, skriva regedit? Nån med erfarenhet av vista får gärna berätta. Måste installera det senare...Men xp funkar fint sålänge. Bättre buggtestat..
Citera
2007-12-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dll
uhm. Har faktiskt aldrig installerat eller testat vista! Inte ens i vmware...inte pallat, så jag har inte en aning om hur det är uppbyggt. Men vista har väl registry editor?
Bara klicka start, kör, skriva regedit? Nån med erfarenhet av vista får gärna berätta. Måste installera det senare...Men xp funkar fint sålänge. Bättre buggtestat..

Jo, visst har den det men klickar på den sen händer ingenting... Dyker upp en Registereditorn mapp och i den kommer man till något som heter "h1 cfile" sen där finns de lite olika filer: "REG_SZ" "REG_EXPAND_SZ" filer...as skumt
Citera
2007-12-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metapod
[*]Ladda ner filen xp_exe_fix.zip
[*]unzipa xp_exe_fix.zip

Finns denna filen för Vista? Försökt hitta något men ej lyckats med det.

Tacksam för svar!
Citera
2007-12-29, 20:49
Medlem
sektledarens avatar
Som sagt lösningen finns, problemet är ju att det kommer igen....
Citera
2007-12-29, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledaren
Som sagt lösningen finns, problemet är ju att det kommer igen....

Kör du XP eller Vista? För jag kör vista och de lösningar som nämnts tidigare har inte funkat för min del, därför som jag undrar vad för OS du kör med.
Citera
2007-12-29, 22:18
Medlem
metapods avatar
Problemet
Problemet/problemen du upplever orsakas troligtvis utav en bugg i programmet Ad-Watch. Om Ad-Watch är inställt på "Automatic", varför vet jag inte men flera källor bekräftar detta.

Lösning
För att lösa detta problem behöver du helt enkelt endast stänga av "Automatic", detta gör du igenom att:
  1. Högerklicka på Ad-Watch ikonen i systemtray (brevid klockan)
  2. Tryck sedan "Restore Ad-Watch"
  3. I nedre kanten utav Ad-Watch ser du två alternativ, "Active" och "Automatic". Försäkra dig om att "Automatic" inte är i bockat, det ska alltså vara en röd cirkel med ett kryss i, är det en grön cirkel så måste du ändra eftersom det är detta som gör att du upplever problem.

(Problemet borde också lösas om du avinstallerar Ad-Watch helt, vilket inte verkar vara en så dum idé om det orsakar problem som det här?)

Källor
Fotnot
Håller tummarna för att ditt problem nu ska lösas en gång för alla.
Citera
2007-12-29, 23:12
Medlem
Har fått mitt att fungera nu, får väl se hur länge bara. Lär ju inte bli jätte förvånad om detta "problemet" dyker upp igen...
Citera
2007-12-30, 00:49
Medlem
sektledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metapod
Problemet
Problemet/problemen du upplever orsakas troligtvis utav en bugg i programmet Ad-Watch. Om Ad-Watch är inställt på "Automatic", varför vet jag inte men flera källor bekräftar detta.

Lösning
För att lösa detta problem behöver du helt enkelt endast stänga av "Automatic", detta gör du igenom att:
  1. Högerklicka på Ad-Watch ikonen i systemtray (brevid klockan)
  2. Tryck sedan "Restore Ad-Watch"
  3. I nedre kanten utav Ad-Watch ser du två alternativ, "Active" och "Automatic". Försäkra dig om att "Automatic" inte är i bockat, det ska alltså vara en röd cirkel med ett kryss i, är det en grön cirkel så måste du ändra eftersom det är detta som gör att du upplever problem.

(Problemet borde också lösas om du avinstallerar Ad-Watch helt, vilket inte verkar vara en så dum idé om det orsakar problem som det här?)

Källor
Fotnot
Håller tummarna för att ditt problem nu ska lösas en gång för alla.

Tack igen metapod, vet inte vad jag skulle göra utan dig

Tog bort ad aware och fixade till inne i regedit så nu är allt som det ska igen, hoppas det fortsätter så
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in