2008-06-23, 00:41
Medlem
jaochss avatar
En massa sopor till pkkare nu i baal hell. Blir nog till att vänta nån dag så fler normala människor kommer dit så man kan känna sig hyffsat säker. Får väl mfa tills dess.
2008-06-23, 01:33
Medlem
eXklusivts avatar
Hmm.. Mycket snack som man inte förstår. Har precis börjat lira, är lvl 16 necromancer. Har kommmit till act2 tror jag. Kan någon hjälpa till lite och förklara dessa ladders eller vad det är?
2008-06-23, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
En massa sopor till pkkare nu i baal hell. Blir nog till att vänta nån dag så fler normala människor kommer dit så man kan känna sig hyffsat säker. Får väl mfa tills dess.

mhm typ 90% av alla games misslyckas
2008-06-23, 02:28
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXklusivt
Hmm.. Mycket snack som man inte förstår. Har precis börjat lira, är lvl 16 necromancer. Har kommmit till act2 tror jag. Kan någon hjälpa till lite och förklara dessa ladders eller vad det är?

Ladders är som en ranking över de som är högst level helt enkelt. Många tävlar om att komma först till 99. En ladder-säsong varar ganska länge, men den resettade ganska nyss, så de flesta börjar om igen. Detta är på battle.net alltså.

En egen ladder för de som spelar hardcore
En egen ladder för de som spelar softcore
En egen ladder för de som spelar classic softcore(utan expansionen)
En egen ladder för de som spelar classic hardcore(också utan expansion)
2008-06-23, 14:48
Medlem
mannys avatar
Okej, nu har jag installerat och börjat på min sorc. Är meteor fortfarande det bästa, eller ska jag köra på något annat? Samt hur ska jag stoppa ut statsen?
2008-06-23, 18:32
Medlem
Jack Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manny
Okej, nu har jag installerat och börjat på min sorc. Är meteor fortfarande det bästa, eller ska jag köra på något annat? Samt hur ska jag stoppa ut statsen?
Bästa för vad? PvP eller PvM?
2008-06-23, 18:42
Medlem
mannys avatar
PvM, jag ska göra en MF-sorc, eller iallafall försöka :P
2008-06-23, 18:47
Medlem
Jack Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manny
PvM, jag ska göra en MF-sorc, eller iallafall försöka :P
Okej. De flesta kör blizz sorc för mf. Använd Insight på din merc så klarar du av monsterna i hell som är cold imune.

Ladder?
2008-06-23, 19:34
Medlem
mannys avatar
Jodå, kör ladder. Läste just om mercen där :P Tack för hjälpen!
2008-06-23, 20:23
Medlem
eXklusivts avatar
Jag förstår inte riktigt. Jag lirar på normal (?) vad jag vet, inte en ladder tror jag. Om jag vill gå med i en ladder måste jag göra en ny gubbe?

En annan fråga: Jag tog precis ner sista bossen (baal) och kom nu till nightmare då man börjar om allt. Men problemet är att jag är för lite låg lvl för det tycker jag (24) och alla andra är runt 40-60.
Kan jag byta tillbaka till normal diff? Jag märkte att jag kan skapa normal servrar men när jag joinar andras servrar så är dom alltid nightmare.
2008-06-23, 20:29
Medlem
Jack Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXklusivt
Jag förstår inte riktigt. Jag lirar på normal (?) vad jag vet, inte en ladder tror jag. Om jag vill gå med i en ladder måste jag göra en ny gubbe?

En annan fråga: Jag tog precis ner sista bossen (baal) och kom nu till nightmare då man börjar om allt. Men problemet är att jag är för lite låg lvl för det tycker jag (24) och alla andra är runt 40-60.
Kan jag byta tillbaka till normal diff? Jag märkte att jag kan skapa normal servrar men när jag joinar andras servrar så är dom alltid nightmare.
När du har klarat normal Baal så ser du bara NM-spel i rutan. En lösning är att skapa en lvl 1-char som du bara använder för att se normal-games.

För att lvla från 24 tror jag det är baal-runs som gäller (eller tomb-runs?) så försök hänga med i så många sånna som möjligt. Lvl 24 är alldeles för lågt för att gå in i nightmare, du bör ligga närmare lvl 40 minst.

Vilken char har du?
2008-06-23, 21:06
Medlem
eXklusivts avatar
Ah ok. Men hur connectar jag med min nightmare gubbe till normal games?

Jag har en necromancer

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in