2008-06-18, 13:32
Medlem
Googlas avatar
Inte mycket, du kan köra utan skiva och man kan inte använda det maphacken och bottarna som fanns..

ps. någon som vill köra hell, diaruns? lvl 55+ pma mig i diablo *googla
2008-06-18, 14:38
Medlem
DomarN^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överviktig
Hur F*n lvlar ni så snabbt?
Har tagit mig 3 dar att bli lvl 27

När du är level 25 blir du boostad till hell och när du väl är där så börjar du dia runna(diablo run) tills du är ungefär level 68-70. Går sjukt snabbt.
2008-06-18, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glericus
vad är de för uppdateringar?

- Patch 1.12

Downloadable Installer Support

- If all required Diablo 2 '.MPQ' files are installed on the
hard drive, the game will no longer require the CD to play.

For users that originally performed a 'Full Installation'
and wish to run without the CD, all '.MPQ' files should
be copied from the Diablo 2 CDs to the Diablo 2 directory.
Most users will only need to copy D2Music.mpq from the
Diablo 2 Play CD and/or D2xMusic.mpq from the Lord of
Destruction CD. Mac users will need to copy these music
files and rename them to 'Diablo II Music' and
'Diablo II Expansion Music' respectively.

Anyone who did not perform a 'Full Installation' will need
to re-install from CD again to ultimately play without the CD.
In this case, a 'Full Installation' is required, followed by file
copy step noted above.

Bug Fixes

- Fixed an incompatibility between Rosetta and OpenGL mode on Intel Mac.
2008-06-18, 16:57
Medlem
Sheriffen76s avatar
Lvl 85 på laddern...

Seriöst, hur fan har dom hunnit med det? Helt galet vad mycket fritid en del har, lägsta lvln på Expansionsladdern är 63. Helt sjukt.
2008-06-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Det är Hell som är roligt ju! N+NM är alltid enkelt, det är i Hell man börjar spela på riktigt. Men det är inte så segt faktiskt. I SP kan du köra med /players8-kommandot. Det gör så att fienderna blir lika svåra som när man är 8 spelare i MP. Men du får också mer XP! Detta är helt legit eftersom att svårhetsgraden ökar i samma takt som XP-ökningen.

Om du kör Normal och Nightmare på /players8 så levlar man i bra takt och behöver inte grinda en massa, räcker med att questa för att nå respektabel level i början av Hell! I Hell brukar dom flesta sänka till /players1-3 för annars blir det helt för svårt om man inte har en twinkad Hammerdin eller liknande.

I dii.net SP-community så finns det även 2 "mods" som är legit. Den ena är Runeword Mod som gör så att du kan ha Ladder-Runewords i SP. Den andra är Red Rune Mod som gör texten till alla runor när man trycker på ALT röda.

ATMA är också tillåtet. Det är en stash utanför spelet kan man säga som organiserar alla ens saker i olika kategorier. Du kan öppna dina karaktärer i programet och byta deras utrustning och lägga saker du hittar i stashen med enkel drag'n'drop. Det innebär att du hur enkelt som helst kan samla på dig alla saker du hittar utan att behöva en enda mula!

En sista sak med SP som är bra är att du har en permanent karta. Om du inte bytar svårighetsgrad eller spelar över TCP/IP så kommer kartan att sparas. Nästa gång du startar ett spel med samma karaktär så kan du se det du redan utforskat!

Alla andra mods är förbjudna. Alla andra kommandon förutom /players8 är förbjudna. Alla andra tredjepartsprogram är förbjudna.

Gå till http://forums.diabloii.net/forumdisplay.php?f=3 för att komma till SP-forumet. Läs alla stickies så är du snart igång!

ok tack har inte haft internet på 3 dar så har inte kunnat svara
2008-06-18, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriffen76
Seriöst, hur fan har dom hunnit med det? Helt galet vad mycket fritid en del har, lägsta lvln på Expansionsladdern är 63. Helt sjukt.

Kanske LAN? Sommarlov? Man behöver tydligen inte så mkt tid..
2008-06-19, 07:33
Medlem
Sheriffen76s avatar
Om du med LAN menar att dom kör massor i grupp så är jag med, men LAN som i lokalt nätverk funkar ju inte eftersom det är Laddern jag pratar om.
Sommarlov i all ära....

Det verkar även som att kommandot /players x inte fukar på b-net? Trist.
2008-06-19, 13:43
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriffen76
Om du med LAN menar att dom kör massor i grupp så är jag med, men LAN som i lokalt nätverk funkar ju inte eftersom det är Laddern jag pratar om.
Sommarlov i all ära....

Det verkar även som att kommandot /players x inte fukar på b-net? Trist.

Det är ju enbart till för singleplayer som ett litet "fusk".

Alltså har inte spelat så mycket själv men jag är på typ lvl 60+ och börjat mfa hell meppe och nm, men hittar inget vidare . En polare spelade hela natten och har hittat typ bk3 mara24 osvosv :O HEJ jag är dåligt avundsjuk

edit: mitt nya acc = eviilution
2008-06-19, 20:08
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Testa ominstallera d2 då,

själv är man lvl 55 Ni da?

Har ominstallerat flera gånger med full installation (som jag körde redan innan) samt kopierat alla mpq filer till mappen (som jag redan hade gjort) men det står fortfarande att d2exp.mpq saknas. Det är riktigt frustrerande.
2008-06-19, 20:33
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Har ominstallerat flera gånger med full installation (som jag körde redan innan) samt kopierat alla mpq filer till mappen (som jag redan hade gjort) men det står fortfarande att d2exp.mpq saknas. Det är riktigt frustrerande.

Kör med skivan i då?
2008-06-20, 00:19
Medlem
Inzaits avatar
88 hammer här :> var #1 bland paladins på 70-74 och #13 totalt.. är typ #7 pala nu och #40 totalt :P orkar inte mer xD

har hittat wizzy, ocu och verdungo

wizzy fick ja 450 för, va bland dom första, dungo använder jag och ocu fick ja 150 för.. hitta för 2 timmar sen :P
2008-06-20, 00:27
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
88 hammer här :> var #1 bland paladins på 70-74 och #13 totalt.. är typ #7 pala nu och #40 totalt :P orkar inte mer xD

har hittat wizzy, ocu och verdungo

wizzy fick ja 450 för, va bland dom första, dungo använder jag och ocu fick ja 150 för.. hitta för 2 timmar sen :P

Är det inte tungt utan teleport?

Jag ska börja nu men jag har ju små problem med namnet...
Men det är sjukt vad snabbt vissa levlar.

Attans, måste uppdatera alla mina saker nu.
Senast redigerad av Hkarn 2008-06-20 kl. 00:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in