2008-03-15, 18:34
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaza3
hej

har åter igen tänkt börja spela diablo 2.. men har ett problem på battle-net; jag kan inte komma in!

jag orkar inte göra något annat än att spela och kika runt lite på forum.. så ni får gärna ha lite överseende med att jag har noll koll på datorer.
ett meddelande när jag tycker på battle-net:

Unable to connect to battle-net
If using a modem, you may need to connect to your internet service provider before connecting to battle-net. for more information, visit www.battle.net/support/errormessages

och som jag sa så är jag inte alls haj på datorer, bli inte tjuriga

vad ska jag göra?? tacksam för hjälp

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Leta upp din router, välj DiabloII och följ guiden. Se också till att D2 får gå ut genom brandväggen så den inte dummar sig(testa utan så ser du om det är felet).
2008-03-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Leta upp din router, välj DiabloII och följ guiden. Se också till att D2 får gå ut genom brandväggen så den inte dummar sig(testa utan så ser du om det är felet).

tack, har sett nån kompis fixa med det där förut.. men min router finns inte med
finns det någon annan sida eller annat sätt? Min router heter Xavi X7722r+ och den närmsta som finns är Xavi X7721r+
2008-03-15, 21:55
Medlem
det måste väl finnas någon som vet vad som kan göras??
är verkligen taggad på att börja igen
2008-03-16, 20:48
Medlem
bot!!!

Någon som vet en bra meph/pindle eller något sånt bot som jag kan ladda hem ?
2008-03-16, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheC
Hur och var (vilka poster) redigerar man för att byta ut Blizzards standard battlenet-server mot en egen? (pvpgn).

Kör D2-Lod under Linux/Ubuntu.

Kan man göra det? Hade varit fett med en server med bara nån hundra spelare och där ingen dupar. Då hade jag lätt börjat spela d2 igen.
2008-03-16, 21:50
Bannlyst
Började spela D2 idag igen, level 20 Necromancer vid namn Degen Snart klar med Act 2.
2008-03-16, 23:05
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheC
Hur och var (vilka poster) redigerar man för att byta ut Blizzards standard battlenet-server mot en egen? (pvpgn).

Kör D2-Lod under Linux/Ubuntu.

Aldrig hållit på med wine, men antar att registryt funkar som vanligt. Kör igång regedit och sök på exodus.battle.net.
Ändra det till den bnetgateway du vill logga på.

Annars finns det färdiga program, googla efter "diablo 2 realm selector" eller liknande.
2008-03-17, 11:32
Medlem
byter cdkey

någon som vet hur man byter cdkey ?
2008-03-17, 11:57
Medlem
Hkarns avatar
Det finns program som byter key åt dig.
sök på diablo2 cd key changer eller liknande.

Jag hoppas att du inte bytte tomb reaver mot en pul hade du haft den på scnl hade jag bytt ett gäng hrs för en eth tomb reaver
2008-03-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Jag hoppas att du inte bytte tomb reaver mot en pul hade du haft den på scnl hade jag bytt ett gäng hrs för en eth tomb reaver
vad menar du medd det ?
2008-03-17, 12:54
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Det finns program som byter key åt dig.
sök på diablo2 cd key changer eller liknande.

Jo, den heter "Onlyer's CD key refiller" om jag inte minns fel.
Vill dock minnas att det inte går att patcha in cdkeyen i original-mpq:erna, utan att man måste köra d2loader och ladda cdkeyen i en separat mpq.
Senast redigerad av Falukropp 2008-03-17 kl. 12:56.
2008-03-17, 13:34
Medlem
fruitbeans avatar
Är det nån på FB som spelar D2 LoD på Bnet?
Man blev lite små sugen på att dra fram skivorna och börja spela lite då o då igen..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in