Citat:
Ursprungligen postat av Procrastinator
Man kan försvara sig med slag och sparkar uran att bryta mot nödvärnslagen. Funderat på att läsa den? Det kan uppstå rättsliga komplikationer även om du grapplar, för vad gör du när du fått in ett sub? Stryper killen? Bryter armen? En åklagare ser nog hårdare på sånt.
jag kan nödvärnslagen Rb24:1 jkag kan även lagen om hjälpa annan, lagen om Pl10, lagen om laga befogenet, lagen om handfängsel och knivskydslagen om användandet av batong...... (för attinte glömma envargripande som öppnar upp för rättigheterna ovan)
du vet mitt jobb lever och tjäna pengar på okunniga svenssons som inte kan sina rättigheter och då måste man ju själv ha koll på dem
för at bryta mot nödvärn så måste du ha gjort dig skyldig till uppenbart oförsvarligt våld, vilket du uppenbart och oförsvarligt gör när du står och sparkar ner folk......
det jag gör nr jag har brottats färdigt är väl att vänta på polis och ev sätta handfängsel om perosnen vill fightas mer.................
tänk på vart minimumgränsen för våld är någonstans, den är så fort du blockerar någon från att gå, eller så fort du ara nuddar en person. Att då motta sparkar och slag mot en person äroförsvarligt, samt att det är helt ineffektivt. Nu hittar jag inte några klipp på snubbar som står och sparkar judoutövare, men hittar man så ser man klart vad som händer med den som sparkar, benen försvinner upp i luften och du dunsar ner...