Citat:
Ursprungligen postat av Procrastinator
Man kan frsvara sig med slag och sparkar uran att bryta mot ndvrnslagen. Funderat p att lsa den? Det kan uppst rttsliga komplikationer ven om du grapplar, fr vad gr du nr du ftt in ett sub? Stryper killen? Bryter armen? En klagare ser nog hrdare p snt.
jag kan ndvrnslagen Rb24:1 jkag kan ven lagen om hjlpa annan, lagen om Pl10, lagen om laga befogenet, lagen om handfngsel och knivskydslagen om anvndandet av batong...... (fr attinte glmma envargripande som ppnar upp fr rttigheterna ovan)
du vet mitt jobb lever och tjna pengar p okunniga svenssons som inte kan sina rttigheter och d mste man ju sjlv ha koll p dem
fr at bryta mot ndvrn s mste du ha gjort dig skyldig till uppenbart ofrsvarligt vld, vilket du uppenbart och ofrsvarligt gr nr du str och sparkar ner folk......
det jag gr nr jag har brottats frdigt r vl att vnta p polis och ev stta handfngsel om perosnen vill fightas mer.................
tnk p vart minimumgrnsen fr vld r ngonstans, den r s fort du blockerar ngon frn att g, eller s fort du ara nuddar en person. Att d motta sparkar och slag mot en person rofrsvarligt, samt att det r helt ineffektivt. Nu hittar jag inte ngra klipp p snubbar som str och sparkar judoutvare, men hittar man s ser man klart vad som hnder med den som sparkar, benen frsvinner upp i luften och du dunsar ner...