Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-26, 22:36
Medlem
Kannans avatar
Jag kör Vista Ultimate och jag har för tillfället det drygaste problem jag någonsin haft med en dator. När jag ska försöka öppna Live Messenger så händer inget, men själva processen syns i Task Bar. Dubbelklickar jag igen på ikonen så syns ännu en process i Task Bar. Har laddat ner Messenger 7.5 men den funkar inte pågrund av att "det finns nyare versioner".

HJÄLP MIG!
Citera
2007-12-26, 23:26
Medlem
MrTambourineMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Jag kör Vista Ultimate och jag har för tillfället det drygaste problem jag någonsin haft med en dator. När jag ska försöka öppna Live Messenger så händer inget, men själva processen syns i Task Bar. Dubbelklickar jag igen på ikonen så syns ännu en process i Task Bar. Har laddat ner Messenger 7.5 men den funkar inte pågrund av att "det finns nyare versioner".

HJÄLP MIG!
Testa att starta om datorn helt om du inte gjort det. Vissa sätter den bara i viloläge.
Citera
2007-12-31, 21:34
Medlem
vickethemans avatar
samma för mig

jag har precis samma fel...för 2 dagar sen så slutade live messenger helt plötsligt fungera...det bara la sig bland processors och om jag försökte starta det så kom det flera...kan inte ta bort den första msn processen heller, bara dom andra som kommer upp när man startar igen och igen.

försökte med allt, av installerade, installerade om, startade om datorn höll på hela dagen med detta. sen fungerade det helt plötsligt igen, (det var igår) sen nu så har det slutat igen...och samma sak händer...bara lägger sig bland processors.

jag har sett flera som har detta problem men har inte sett ett enda bra svar än. finns det inget man kan göra?, måste jag kanske formatera om datorn ännu en gång?...har föresten windows vista home premium.
Citera
2008-06-10, 17:26
Medlem
bump..

Har samma fel, ngn som har en fungerade lösning? Tack på förhand
Citera
2008-06-10, 18:15
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan

HJÄLP MIG!

Det ska gå att köra MSn 7,5 men man måste göra på ett speciellt sätt finns säkert trådar om det här eller så googlar man.
vad händer om du stänger den proccesen i taskbar och sen startar msn igen?
händer det alltid eller är det när datorn varit på ett tag?
Citera
2008-06-10, 18:44
Bannlyst
Sluta alla msn prossesorer starta om datorn stäng av msn prossesorn och låt datan ladda helt klart, sen starta msn!
Citera
2008-07-04, 02:34
Medlem
det som föregående talare sa funkar dessvärre inte det heller Har tagit bort det som autostart o allt.

Slutade funka för ett par veckor sedan. Sedan gick d bara igång rätt som det var. Nu funkar det inte igen, helt dött. Vad ska jag göra, andra gången jag får detta fel, förra gången fick jag formatera, orkar verkligen inte det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in