Citat:
Ursprungligen postat av
talgoxen
Han har hamnat i bråk med Karin Adelsköld. Hon tycker han gör för lite för att få fler kvinnliga komiker i branschen.
http://karinadelskold.tumblr.com/
Karin verkar ganska knäpp.
Karin är inte knäpp, hon är dum i huvudet. Jag önskar att jag orkade gå igenom bit för bit allt som feministhönsen i hela diskussionen har gjort åt helvete, men jag orkar inte just nu. Men en kort sammanfattning bjuder jag på:
MA skriver i ett internt mail om att både män och kvinnor sällan köper biljetter till föreställningar av kvinnliga ståuppare. Han driver sveriges största klubb för just detta ändamål (standup) och har gjort det i årtionden, så han borde veta vad han talar om. KA ska ju såklart reagera instinktivt och därefter hänga ut hans försök till intern diskussion offentligt. Som en kvinna kan hon inte hålla sig till objektiva fakta och väga undan värderingar och skilja dem från den faktiska situationen, och sen kallar hon till stöd från alla andra förvirrade feministhönsen och sen går kacklandet igång.
Som sagt, jag önskar att jag orkar följa upp detta mer, men just nu får det räcka. Heja Mårten, för att du orkar. Den enda komikern som jag sett live i hela mitt liv, och du är helt okej, men framförallt är du en bra organisatör, och låt inte kvinnor lägga händerna på din verksamhet, det går såklart bara åt helvete då. För kvinnor fattar ingenting och vet ingenting om arbete och uppoffring. Så är det.