• 1
  • 2
2009-04-29, 21:10
Medlem
Grooms avatar
Jag tror att det är något som jag har.

Min ögonlock ser ut som på bilden, men jag har ingen "vit prick" på det svullna området.

http://1.bp.blogspot.com/_OE7k7o0om1...h/S4032616.JPG

Kan det vara något annat?
Citera
2009-04-30, 00:22
Medlem
phantomens avatar
Har du "klet" i ögonfransarna?
Är du röd i ögat? (dvs inte bara på ögonlocket?)
Kliar det?
Gruskänsla?
Sveda?

Om du inte har en uttalad vagel, så låter det som något som kallas "blefarit", vilket är en ögonlocksinflammation.
Finns körtlar i ögonlockskanten som heter meibomskörtlar, och det är dessa som är inflammerade vid blefarit. Låter som du har det, men jag kan inte säga säkert innan jag sett det själv.
Citera
2010-06-10, 16:08
Medlem
anthropophobics avatar
Känns onödigt att starta en ny tråd så jag fortsätter på denna istället.

Mitt ögonlock är iaf jävligt svullet, och jag har gått med detta i två dagar nu. I tisdags kväll kände jag att det började bli ömt och nu har det som sagt svullnat upp ordentligt. Jag kan öppna ungefär halva ögat för tillfället. Det var inte riktigt så här illa igår, men då var det svullet.

Ögat rinner en del, kommer lite var på nätterna, så jag har svårt att öppna ögat på morgonen.
Men så länge jag är vaken så kommer det inget var, verkar det som.

Ögat är inte heller rött så jag kan bocka av ögoninflammation.

Funderar på om det är en vagel, vilket det troligen är. Men ögonlocket är inte rött, och jag har inte heller någon gul prick på ögonlocket vilket jag har fått när jag har haft vaglar förut. Då har det inte heller varit lika svullet som det är nu.

Se bild
Citera
2010-09-14, 10:50
Medlem
abbbes avatar
Ni har vagel, sluta pilla er i stjärten och sen klia er i ögonen....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in