2007-12-25, 14:34
Medlem
Tjaho!

Läget är såhär, att förra söndagen (mer än en vecka sedan) så var jag på akuten för jag hade svårt att andas, kunde bara ta halvdjupa andetag, och hade en stickande/huggande känsla under mitt vänstra revben.

De röntgade mina lungor, tog EKG, blodprov, och allt var perfekt.

Det ända läkaren kunde tänka sig var lungsäcksinflamation eller ngt, fick lite smärtstillande så var det bra med det.

Nu har jag ont i bröstet (hjärtat) och i lungorna, som det känns.
Det är svårt att precisera sig, men ibland är det under mina bröst, ibland mitt på solar plexus, och ibland även vid halsen.

Jag undrar om någon känner till eller har haft liknande symptom?

Ja ska till VC imorn, och hoppas få något svar, men börjar bli lite nojjig nu

Jag är inte trött, hängig inget, men igår fick jag nästan lite panickattack, för jag trodde att jag skulle svimma, blev kallsvettig och sånt, men i övrigt mår jag bra.

Jag sover utan problem (förutom konstiga drömmar) och när jag vaknar mitt i natten så har jag inte ont någonstans, och inte heller när jag vaknar på morgonen. Men så fort jag ätit frukost, eller varit vaken en stund, så kommer den smärtan igen, det är till och från, allt mellan 10 sek intervaller till ngn minut

Någon som har tips? Och säg inte gå till läkaren för det ska jag, men tänkte höra mig runt mest
Citera
2007-12-25, 16:30
Medlem
Nedomanskys avatar
Gå till läkaren i dag ty i morgon är du död!

Skämt åsido, det låter som något muskulärt i bröstkorgen. Fast det är ju inte säkert....
Citera
2007-12-25, 16:33
Bannlyst
Hah, jag har haft samma problem. I huvudsak hade jag problemet när jag ännu gick med en oupptäckt Ulcerös colit och tappade 30 kilo i vikt. Sedan jag fått rätt medicin mot besvären så har den huggande känslan nästan helt försvunnit.
Citera
2007-12-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shema Yisrael
Hah, jag har haft samma problem. I huvudsak hade jag problemet när jag ännu gick med en oupptäckt Ulcerös colit och tappade 30 kilo i vikt. Sedan jag fått rätt medicin mot besvären så har den huggande känslan nästan helt försvunnit.

Hmm ok, men Ulcerös colit?

Saken är den att jag är 24 bast, frisk för övrigt, och inga hjärtproblem i familjen sen tidigare. Dock tänkte jag att det kanske har med min halsfluss och göra som jag hade för exakt en månad sedan, då jag fick Kåvepenin utskrivet, men sket i att äta upp allt, utan slutade när jag kände mig "bra" :s

Kan det vara så att den infektionen är kvar i kroppen, men har valt att sätta sig i hjärtat eller lungorna? eller bröst-regionen?
Citera
2007-12-25, 17:08
Medlem
SAMSONs avatar
har också haft samma saker för mig nu till och från i 2 veckor,har iofs. varit förkyld samtidigt.
har inte varit hos läkaren,bryr mig inte heller ..det går väl över.
Citera
2007-12-25, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xavi
Hmm ok, men Ulcerös colit?

Saken är den att jag är 24 bast, frisk för övrigt, och inga hjärtproblem i familjen sen tidigare. Dock tänkte jag att det kanske har med min halsfluss och göra som jag hade för exakt en månad sedan, då jag fick Kåvepenin utskrivet, men sket i att äta upp allt, utan slutade när jag kände mig "bra" :s

Kan det vara så att den infektionen är kvar i kroppen, men har valt att sätta sig i hjärtat eller lungorna? eller bröst-regionen?

Ja, tydligen var problemet att den autoimmuna infektionen gjorde så att jag inte kunde ta upp näringsämnen korrekt och således blev undernärd och led av anemi, t.ex är normalvärdet när det gäller järn 30-60, och jag hade 2. Man blir trött av att vara anemisk och kan faktiskt få bröstsmärtor av det. Antar dock att de tog blodprov...
Citera
2007-12-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shema Yisrael
Ja, tydligen var problemet att den autoimmuna infektionen gjorde så att jag inte kunde ta upp näringsämnen korrekt och således blev undernärd och led av anemi, t.ex är normalvärdet när det gäller järn 30-60, och jag hade 2. Man blir trött av att vara anemisk och kan faktiskt få bröstsmärtor av det. Antar dock att de tog blodprov...

Hmm ok i see.

Fast jag var på akuten för en vecka sedan och där tog de blodprov men allt var prima.

En OT fråga, vad händer om man tar penicillin utan att vara sjuk?
Citera
2007-12-25, 20:04
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
En OT fråga, vad händer om man tar penicillin utan att vara sjuk?

Om du missbrukar pencillin riskerar du att utveckla en malign bakterie som är resistent. Så låt bli.
Citera
2007-12-25, 20:57
Medlem
Citat:
Tjaho!

Läget är såhär, att förra söndagen (mer än en vecka sedan) så var jag på akuten för jag hade svårt att andas, kunde bara ta halvdjupa andetag, och hade en stickande/huggande känsla under mitt vänstra revben.

De röntgade mina lungor, tog EKG, blodprov, och allt var perfekt.

Det ända läkaren kunde tänka sig var lungsäcksinflamation eller ngt, fick lite smärtstillande så var det bra med det.

Nu har jag ont i bröstet (hjärtat) och i lungorna, som det känns.
Det är svårt att precisera sig, men ibland är det under mina bröst, ibland mitt på solar plexus, och ibland även vid halsen.

Jag undrar om någon känner till eller har haft liknande symptom?

Ja ska till VC imorn, och hoppas få något svar, men börjar bli lite nojjig nu

Jag är inte trött, hängig inget, men igår fick jag nästan lite panickattack, för jag trodde att jag skulle svimma, blev kallsvettig och sånt, men i övrigt mår jag bra.

Jag sover utan problem (förutom konstiga drömmar) och när jag vaknar mitt i natten så har jag inte ont någonstans, och inte heller när jag vaknar på morgonen. Men så fort jag ätit frukost, eller varit vaken en stund, så kommer den smärtan igen, det är till och från, allt mellan 10 sek intervaller till ngn minut

Någon som har tips? Och säg inte gå till läkaren för det ska jag, men tänkte höra mig runt mest
Jag kan säga såhär, tror nog jag lider av samma/liknande sak. Började för ca 5-6 årsedan. Fick ett tryck under7sidan av vänster bröst. Ungefär som nån trycker med en knytnäve under bröstet. Tillslut gick jag till läkaren för undersökning. de gjorde en röntgen av kroppens inre delar men hittade inget. Fick till svar av läkaren att jag kanske var "hypokondrisk" av mej. Men om jag ville kunde de göra en ultraljud. Visst, på följande remiss hittade läkaren inget direkt men sa att jag kanske hade förstorad mjälte. Men vissa har stora mjältar så det kunde kanske inte vara orsaken heller. Men det gick över tillslut. Nu har det kommit tillbaka igen, haft det ca 2-3 veckor. Gick till llokala vårdcentral., med sympton att det säkert är sträckning i muskelaturer över bröstet. Man har rejält med muskler som går över bröstet uppifrån och ner. Sen under bröstet går det broskkanaler som vetter inåt/mot mitten. Där kan man få inflammation. Iskrivande stund trycker det som bara den. Men lägger man sej ner känns det ingenting. Jag har en hel del lyft av diverse inom arbetet som byggnadsarbetare, kan vara en stor orsak. Om du själv har lyft av olika slag kan det vara orsaken. Är intresserad av din fortsättning av problemet. Hoppas det löser sej.
Citera
2007-12-25, 22:05
Medlem
Bonanzas avatar
Vet du vad? Det där låter precis som något som jag upplevde rätt så ofta förut.

En stickande känsla någonstans vid hjärtat/lungan som gjorde att jag inte kunde ta "hela" andetag, och jag fick vänta ut skiten i nån minut innan jag kunde börja andas normalt igen.

Jag är cirkus 25kilo lättare idag, jag var inte mycket överviktig då; men jag var fortfarande överviktig.

Sen jag gått ner har jag inte upplevt det en enda gång. Har ingen aning om varför det betedde sig som sådär, jag rådfrågade aldrig någon läkare.
Citera
2007-12-26, 11:02
Medlem
Hmm det ni säger med sträckningar etc låter vettigt, fast jag har inte gjort något direkt fysiskt ansträngande, jag jobbar som plåtslagare, så visst förekommer det en del tunga lyft till och från, fast jag har aldrig tidigare känt så, varken när jag har jobbat eller varit ledig

Det som jag "oroar" mig mest för är just att det började under vänster revben, där mjälten sitter, men nu i dagsläget känner jag det vid hjärtat, ovanför hjärtat, ovanför vänstra bröstet osv, dvs det är sällan ett "tryck" på ett och samma ställe, så därför drar jag nog själv slutsatsen att det måste vara lungorna, soeciellt med tanke på att jag börjar bli lite lätt förkyld, igår hostade jag en hel del, och nu när jag vaknade så var jag snuvig

Men det jobbigaste och konstigaste är ändå att när jag vaknar så känner jag inget, men efter en stund, när jag har varit uppe och borstat tänderna, gått runt etc, så kommer det tillbaka. Dessvärre är VC stängt idag så jag får avvakta tills imorn

Men så fort jag vet något så låter jag er veta, tills dess är jag tacksam för alla svar, det gör mig lite "lättad"
Citera
2007-12-26, 11:12
Medlem
Stureplan1s avatar
abstinens? Krökat mycket och nu har du ett uppehåll?

-Kroppens sätt att säga att den vill ha mera spriiiiiiiiit!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in