• 1
  • 2
2008-01-07, 14:12
Bannlyst
Nu har jag fått en diagnos. Tydligen så lider jag av dissociativ personlighetsstörning som orsakar perceptionsstörningar. Pågrund av min störning tappar jag koll på tiden varför jag tror att människor "försvinner" framför mig. Tacksam nog faller diagnosen under "riktiga" psykosdiagnoser där jag bor så jag kommer ha fortsatt kontakt med psykosinsjuknandeteamet trots att jag lider av vad de kallar "falsk psykos".
Citera
2008-01-07, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aryan_utophia
Fråga om han kan skriva ut nåt som kan få dina extrema vanföreställningar om mångkulturen och invandring att försvinna.

Vad sägs om några kilo Haldol per dag, det (kanske) kan hjälpa

Sålänge man för ett logiskt resonemang är det inte vanföreställningar; varför min hållning kring mångkultur inte kan räknas som psykotisk.
Citera
2008-01-07, 14:50
Medlem
Cruella de Vils avatar
Kommer du ihåg om det hänt något speciellt innan ditt insjuknande? När började problemen?
Citera
2009-07-25, 12:39
Medlem
Gud!

Ha alltid en bibel med dig. Det spelar ingen roll om du är troende eller inte. Ha en koran om du nu är muslim. Håll i den. Håll den mot ditt hjärta när du blir orolig för att det ska hända igen eller när det händer. Eller håll den mot ditt ansikte, panna eller kyss den. Det spelar ingen roll vad folk runt omkring dig tänker. Du vet att gud är god och störst av allt och han kan besegra allt för din skull om du söker hans hjälp. Om du vill kan du läsa i den eller till och med gå till kyrkan, moskén eller synagogan och prata med en präst eller liknande. Men du behöver inte om du inte orkar bara du litar på det här. Jag brukar ha bibeln under huvudkudden om natten när jag är rädd och ensam. Du kanske till och med kan skrämma bort det du ser med bibeln. Om det inte funkar är det för att du inte tror på vad jag säger. Jag vet att det fungerar Kram
Citera
2011-04-23, 20:11
Medlem
Bockstensmannens avatar
Bump

Jag fick upp tråden efter googling och tänkte att jag kunde fråga här. Har en släkting med diagnosen cykloid psykos (ett syskon till en av mina föräldrar). Finns det någon förhöjd risk att utveckla detta för mig? Jag har läst lite och just denna diagnos brukar man ofta säga ligger mitt emellan bipolär sjukdom och schizofreni? Bipolär sjukdom bidrar så vitt jag vet med en förhöjd risk för "förstagradssläktingar". Har inga symptom eller så, oroar mig bara allmänt. Någon som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in