Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-24, 03:57
Medlem
Oke äntligen har jag instalerat vista på min dator.
problemet är nu att jag inte har ngt ljud :/

ljuddrivrutinen som jag kör med är för windows från 98 till XP och inte vista.
men jag chansade på att instalera den ändå och de kom ett medelandet och instalationen stopades.
var ska jag få tag på ljuddrivrutiner till min dator :/ ?

tack på förhand
Citera
2007-12-24, 09:44
Medlem
Hjälp dig själv genom att hjälpa oss.

Du kan börja med att berätta vad du har för komponenter i din dator, vi kan tyvärr inte läsa tankar, har inte heller x-ray vision.
Har du googlat på det? Kanske finns fler som har samma ljudkort/moderkort som har installerat vista och har hittat en lösning.
Citera
2007-12-24, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
Hjälp dig själv genom att hjälpa oss.

Du kan börja med att berätta vad du har för komponenter i din dator, vi kan tyvärr inte läsa tankar, har inte heller x-ray vision.
Har du googlat på det? Kanske finns fler som har samma ljudkort/moderkort som har installerat vista och har hittat en lösning.

Mitt ljudkort är inbyggd i moderkortet och jag har försök hitta lösningen på google men förgäves :/

modekortet heter Asrock P4S55FX+

när jag går in på enhetshanteraren under ljud, video- och spelhanteraren så står de där att jhag har en Vinyl AC97 Codec combo Driver (WDM) och enlig enhetshanteraren fungerar den korrekt. och de e inte jag som har instalerat fden utan de måste va vista som gjort de automatiskt.
men jag har inget ljud :/
Citera
2007-12-24, 15:33
Medlem
ingen?

ingen som kan hjälpa mig :/ ?
Citera
2007-12-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiiish
ingen som kan hjälpa mig :/ ?

Ingen som kan :P ??
har hört att realtek AC97 ska funka, testade att instaklera den men den funkar inte heller :/

snälla kan ingen hjälpa mig :/ ??
Citera
2007-12-24, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiiish
Ingen som kan :P ??
har hört att realtek AC97 ska funka, testade att instaklera den men den funkar inte heller :/

snälla kan ingen hjälpa mig :/ ??

Jul afton ar kanske inte den basta dagen att krava svar på 3h?

testa att gå in på asrocks hemsida så borde du kunna hitta drivrutiner till ditt moderkort dar.
Citera
2007-12-24, 20:51
Medlem
har fixat det

för er som får samma problem så är de så att alla ljudkort använder sig av olika chippar, min va C-Media medan andra kan vara RealTek osv.

Men iaf, ni som har inbyggda ljudkort och chippet är av C-Media så hittar ni drivrutinerna till ljuden på

http://www.cmedia.com.tw/?q=en/driver

väll på sidan väljer man onboard Audio, sen har man fyra att välja bland och jag såg att ingen av dem va till Vista men den fjärde funka ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in