Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-24, 01:31
Medlem
Kellermans avatar
Hejsan, jag har precis installerat XP, men kan inte få igång internet.

Har BBB modem. Help please? =)
Citera
2007-12-24, 01:34
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellerman
Hejsan, jag har precis installerat XP, men kan inte få igång internet.

Har BBB modem. Help please? =)

Det behövs inget modem om du har BBB via vägguttag som jag har. Är datorn ny eller gammal? Jag kom nämligen inte ut på nätet med en gammal dator för nätverkskortet var för gammalt.
Citera
2007-12-24, 01:34
Medlem
ViikkeEs avatar
är det en router? i så fall, får du rätt ip? eller är änns drivrutinerna till nätverkskortet installerade?
Citera
2007-12-24, 02:13
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViikkeE
är det en router? i så fall, får du rätt ip? eller är änns drivrutinerna till nätverkskortet installerade?

Har en router. Fattar inte hur jag ska gå till väga för att komma ut på internet?!

När jag försöker reparera anslutning, står det; "Reparationen kunde inte slutföras eftersom föjande åtggärd inte kunde futföras:
Det gick inte att läsa anslutningens TCP/IP-inställningar.
Det går inte att fortsätta"

Skitkul, jag vill ju komma in på internet fort som August och installera de program jag behöver!
Citera
2007-12-24, 02:19
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Har en router. Fattar inte hur jag ska gå till väga för att komma ut på internet?!

När jag försöker reparera anslutning, står det; "Reparationen kunde inte slutföras eftersom föjande åtggärd inte kunde futföras:
Det gick inte att läsa anslutningens TCP/IP-inställningar.
Det går inte att fortsätta"

Skitkul, jag vill ju komma in på internet fort som August och installera de program jag behöver!

får du något ip överhuvud taget eller får du en 169.x.x.x ip? (om du inte vet hur du kollar ipn så kan du gå skriva cmd i kör och sen skriva ipconfig)
Citera
2007-12-24, 02:31
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
får du något ip överhuvud taget eller får du en 169.x.x.x ip? (om du inte vet hur du kollar ipn så kan du gå skriva cmd i kör och sen skriva ipconfig)

Det står bara: "IP-konfugiration för Windows

C:\Documents and settings\ Administrator"

Får inte fram mer än så.
Citera
2007-12-24, 02:34
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Det står bara: "IP-konfugiration för Windows

C:\Documents and settings\ Administrator"

Får inte fram mer än så.

men då är troligen inte drivrutinerna installerade ska du se, om nätverkskortet är integrerat i moderkortet så är det bara att leta upp skivan eller kolla på tillverkarens hemsida
Citera
2007-12-24, 02:40
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
men då är troligen inte drivrutinerna installerade ska du se, om nätverkskortet är integrerat i moderkortet så är det bara att leta upp skivan eller kolla på tillverkarens hemsida

Men så roligt! Det är ju en bärbar, så antagligen är det integrerat. Kan man ladda ner drivrutinerna för nätverkskortet på någon hemsida? 1394 Net Adapter, heter nätverkskortet, tydligen. Eller cyklar jag?
Citera
2007-12-24, 02:43
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
Men så roligt! Det är ju en bärbar, så antagligen är det integrerat. Kan man ladda ner drivrutinerna för nätverkskortet på någon hemsida? 1394 Net Adapter, heter nätverkskortet, tydligen. Eller cyklar jag?

1394 är din firewireport du borde ha fått med en skiva med drivrutiner till datorn, annars är det bara att gå in på tillverkarens hemsida och söka på datormodellen.
Citera
2007-12-24, 02:55
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
1394 är din firewireport du borde ha fått med en skiva med drivrutiner till datorn, annars är det bara att gå in på tillverkarens hemsida och söka på datormodellen.

http://search.hp.com/gwseswe/query.html?charset=iso-8859-1&lk=1&la=sv&nh=10&rf=0&qs=&hpvc=sitewide&uf=1&st= 1&qt=n%E4tverk+drivrutin&submitsearch.x=0&submitse arch.y=0

Jaha, det finns ju 1000 valmöjligheter, hur vet jag vilken jag ska välja?
Citera
2007-12-24, 02:58
Medlem
ViikkeEs avatar
Citat:
http://search.hp.com/gwseswe/query.html?charset=iso-8859-1&lk=1&la=sv&nh=10&rf=0&qs=&hpvc=sitewide&uf=1&st= 1&qt=n%E4tverk+drivrutin&submitsearch.x=0&submitse arch.y=0

Jaha, det finns ju 1000 valmöjligheter, hur vet jag vilken jag ska välja?

som jag sa innan: sök på din datormodell. brukar stå på undersidan på någon lapp. sen skriver du bara i den här http://welcome.hp.com/country/se/sv/support.html (välj ladda ner drivrutiner och programvara)
Citera
2007-12-24, 02:59
Medlem
Kellermans avatar
Okej, men jag har XP Professional... Min kompis sa att om man laddar ner Home Edition-versionen av XP, så installas allt automatiskt? Stämmer det eller är det BS?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in