2007-12-24, 00:54
Medlem
Hejsan

jag är väldigt sugen på att testa vista lite.
jag har en dator som ser ut såhär:

moderkort: P4S55FX+
Intel p4 2,6 ghz (klockad till 2.88ghz)
1024mb ramminne
120gb HD
Ati Radeon 9600SE 128,b 8X
DVD-brännare

kommer jag kunna surfa, lada ner filmer och lyssna på musik utan att datorn laggar?
jag spelar INTE spel utan jag gör typ de enkla man brukar göra vid en dator.

tack på förhand
Citera
2007-12-24, 00:59
Medlem
eggshellss avatar
Jag måste säga att Vista suger, men testa dualboota så kan du ju känna efter.
Kör Vista nu på min bärbara men generellt är de inga problem men känns som:

"jag inte äger min egen dator, microsoft gör det"

Hemskt.

Är man relativt duktig på datorer/prestanda/program osv och har varit med ett tag då ger Vista INGA fördelar alls. Men för morsan där hemma som klickar och surfar lite överallt, sure... why not. Vi får se efter SP1-releasen, kanske blir bättre men datorn är 20% trögare med Vista. Tyvärr. Tanken med Vista var väl bra men....

Kommer köra in XP nästa gång, speciellt med SP3 så är de inget jag kommer sakna med Vista.
Citera
2007-12-24, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Jag måste säga att Vista suger, men testa dualboota så kan du ju känna efter.
Kör Vista nu på min bärbara men generellt är de inga problem men känns som:

"jag inte äger min egen dator, microsoft gör det"

Hemskt.

Är man relativt duktig på datorer/prestanda/program osv och har varit med ett tag då ger Vista INGA fördelar alls. Men för morsan där hemma som klickar och surfar lite överallt, sure... why not. Vi får se efter SP1-releasen, kanske blir bättre men datorn är 20% trögare med Vista. Tyvärr. Tanken med Vista var väl bra men....

Kommer köra in XP nästa gång, speciellt med SP3 så är de inget jag kommer sakna med Vista.

Jag ser att alla datorer som säljs med vista säljs med värsta grymma datordelar,kommer min dator lagga om jag har vista för jag har lite för simpla delar :/
Citera
2007-12-24, 01:14
Medlem
eggshellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiiish
Jag ser att alla datorer som säljs med vista säljs med värsta grymma datordelar,kommer min dator lagga om jag har vista för jag har lite för simpla delar :/

Även på den mest moderna dator så är Vistas "svarstider" sämre än XP, men lagga de tror jag absolut inte, Du har 1gb ram, det är minimum dock..
Citera
2007-12-24, 02:32
Medlem
merlin2s avatar
kort svar:
NEJ

långt svar:
vista utan sp1 är inte värt ****. när sp1 är ute så njaa kanske, men än så länge är det inte värt att ha vista installerat på sin dator, xp gäller så länge.
Citera
2007-12-24, 09:37
Medlem
Psychopatricks avatar
Vista för utseende, XP för prestanda?
Citera
2007-12-24, 09:51
Medlem
Jag sitter med XP och vista.
XP för musikinspelning och Vista för typ surfning och typ annat. Men ändå finner jag mig själv gång på gång sitta på min XP installation och göra allt som jag tänkt göra på min vista installation.

Har visserligen inte extremt bra dator, kass. Behöver inte nämna vad jag har, men den är ca. 3 år gammal. Vista fungerar på min dator, det är lite slött. Inte alls i närheten av xp. Men det fungerar.
Ska du inte spela eller göra några andra tunga grejer så kommer du nog kunna köra vista utan några större problem. Men förvänta dig en stor skillnad när det gäller väntetider.
Citera
2007-12-25, 17:00
Medlem
McKenneths avatar
Vista Upgrade Advisor

Du kan ju börja med att kolla med Windows Vista Upgrade Advisor !

http://www.microsoft.com/downloads/d...9-3FFC194924F8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in