Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-23, 23:58
Medlem
Satt och funderade lite smått på att skaffa piercing i könsorganet. Jag frågade några polare och ingen hade någon direkt fakta om detta.

Piercingen jag menar är en ring, som går in i urinröret och ut på nedersidan, tror ni förstår vad jag menar

Hörde även av en polare att om man piercar så så växer inte hålet ighop igen utifall att man någon gång i livet vill ta bort den.

Det enda jag i princip vill veta är, Vad finns det för negativa sidor, kan man runka eller gör det ont, kan man ha förhuden uppe även med ringen i vägen, växer hålet igen, får man bestående "men" av denna piercing?

tackar för svar!
2007-12-24, 00:14
Medlem
Piercing F.A.Q [posta frågor och svar] <--- Det är en klistradtråd som du borde leta upp.
2007-12-24, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niso
Satt och funderade lite smått på att skaffa piercing i könsorganet. Jag frågade några polare och ingen hade någon direkt fakta om detta.

Du kanske borde fundera om...
2007-12-24, 01:28
Medlem
DDKs avatar
Citat:

Piercingen jag menar är en ring, som går in i urinröret och ut på nedersidan, tror ni förstår vad jag menar

Hörde även av en polare att om man piercar så så växer inte hålet ighop igen utifall att man någon gång i livet vill ta bort den.

Det enda jag i princip vill veta är, Vad finns det för negativa sidor, kan man runka eller gör det ont, kan man ha förhuden uppe även med ringen i vägen, växer hålet igen, får man bestående "men" av denna piercing?

tackar för svar!

En kompis till mig skaffade en liknande piercing för typ 4 år sedan. Han kallar den en "PA" = Prins Albert men jag är inte helt säker på att det är rätt beteckning, som jag fattat det är PA en piercing i frenulum.

I vilket fall tog det nästan åtta veckor innan såret läkt. Han påstår allt funkar som vanligt förutom att strålen blir mer spridd när han pissar. Om hålet växer ihop eller ej har jag ingen aning om, bör väl vara samma på kuken som på resten av kroppen dock, dvs om man tar bort piercingen krymper hålet med tiden ihop.

Varför i helvete man skulle vilja pierca kuken är en helt annan historia *ryser*
2007-12-24, 13:55
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
En kompis till mig skaffade en liknande piercing för typ 4 år sedan. Han kallar den en "PA" = Prins Albert men jag är inte helt säker på att det är rätt beteckning, som jag fattat det är PA en piercing i frenulum.

I vilket fall tog det nästan åtta veckor innan såret läkt. Han påstår allt funkar som vanligt förutom att strålen blir mer spridd när han pissar. Om hålet växer ihop eller ej har jag ingen aning om, bör väl vara samma på kuken som på resten av kroppen dock, dvs om man tar bort piercingen krymper hålet med tiden ihop.

Prins Albert är rätt namn, läkningstiden brukar dock bara ta 2-3 veckor. Du borde oroa dig över din polares hygien.

Den enda piercingen som inte växer igen som jag känner till är näspiercingen man sätter i "väggen" (septum) man har som delar på näsborrarna. Att prins Albert inte skulle växa igen är antagligen bara en myt, men ring en studio och fråga för att vara på den säkra sidan.

Ursäkta om jag blir en subjektiv moralkärring nu, men jag förstår inte hela poängen med prins Albert. Det är inte snyggt på något sätt, det försämrar urinering (okej, visst, man kan vara försiktig - men med störst sannolikhet får man det antagligen på sig om man inte sätter sig). Att det skulle förbättra sex skulle jag acceptera, men i de flesta fallen säger både kvinnor och män att de inte känner någon skillnad fast prinsen är med och leker. Resten som säger att de känner skillnad ljuger antagligen bara för att partnern/de själva ska bli nöjda med hålet. Och pricken över i - vad fan gör man om kroppen får för sig att stöta bort smycket? Ollonet lär inte må speciellt bra av att det händer, och eventuell svullnad vill jag inte föreställa mig. Nja, satsa på tungpiercing om du vill ha något intimt istället.
2007-12-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Prins Albert är rätt namn, läkningstiden brukar dock bara ta 2-3 veckor. Du borde oroa dig över din polares hygien.
1 rätt av 3 är inte illa pinkat... eller jo det är det.

Citat:
Ursäkta om jag blir en subjektiv moralkärring nu, men jag förstår inte hela poängen med prins Albert.
Poängen är att under skådespel kunna binda upp kuken mot ryggen så att det inte syns att det är en karl som spelar flicka.

Citat:
Och pricken över i - vad fan gör man om kroppen får för sig att stöta bort smycket? Ollonet lär inte må speciellt bra av att det händer, och eventuell svullnad vill jag inte föreställa mig.
Öh va?
Visst jag har både sätt och talat med folk som fått sin PA utsliten av olika anledningar men hur fan ska man bete sig för att få kroppen att stöta bort piercingen?

Citat:
Nja, satsa på tungpiercing om du vill ha något intimt istället.
Sen när fan blev munhålan ett intimområde?

Finns även folk som skaffar sig en PA enbart för att ha ett läkt slut till sin meatotomi så den inte drar ihop sig så mycket, typ som att många töjer sin tungpiercing till större storlek innan de delar på tungan.
2007-12-24, 23:35
Medlem
Skulle en sådan peircing medföra bättre sex?
2007-12-24, 23:53
Medlem
Citat:

Den enda piercingen som inte växer igen som jag känner till är näspiercingen man sätter i "väggen" (septum) man har som delar på näsborrarna. Att prins Albert inte skulle växa igen är antagligen bara en myt, men ring en studio och fråga för att vara på den säkra sidan.

Ursäkta om jag blir en subjektiv moralkärring nu, men jag förstår inte hela poängen med prins Albert. Det är inte snyggt på något sätt, det försämrar urinering (okej, visst, man kan vara försiktig - men med störst sannolikhet får man det antagligen på sig om man inte sätter sig). Att det skulle förbättra sex skulle jag acceptera, men i de flesta fallen säger både kvinnor och män att de inte känner någon skillnad fast prinsen är med och leker. Resten som säger att de känner skillnad ljuger antagligen bara för att partnern/de själva ska bli nöjda med hålet. Och pricken över i - vad fan gör man om kroppen får för sig att stöta bort smycket? Ollonet lär inte må speciellt bra av att det händer, och eventuell svullnad vill jag inte föreställa mig. Nja, satsa på tungpiercing om du vill ha något intimt istället.

Du borde inte uttala dig om du inte vet ett piss, skaffade min för ca 4 veckor sedan och den läkte på 1,5 vecka.

Inga som helst problem med att pissa, står upp och pissar som vanligt. Knullat har jag inte gjort med PA´n än men runka går fint. Förhuden går att dra över ringen men inte helt, blir liksom en större öppning längst upp. Sen beror det väl på hur stor förhud man har
2007-12-26, 21:00
Medlem
Dollins avatar
Citat:

tackar för svar!

AJ SOM FAN säger jag:P
ett stort problem jag kan tänka mig att du får är att pissa?
att det rinner ner med undersidan, och att det kommer göra ont när du pissar i början.
sen när du har sex? det borde nog också göra ont.
2007-12-26, 22:11
Medlem
ChuckeNs avatar
Citat:

Jag kan säga dig att hålet växer igen inom sin tid det gjorde min. hade en 6 milimeters ring och den läkte ihop på en månads tid. Nu har jag gjort den igen för jag sakna den så förbannat mycket är uppe i 7 milimeters ring

Citat:

tackar för svar!

Runka. första dagarna kan svida lite men med tiden kan du runka på best fan du vill igen utan några problem.
Din fråga om förhuden förstår jag dock ej men jag har ingen problem med min förhud, men min förhud sluter sig inte över själva hålet, hur jag nu ska förklara det.
Jag fick ett litet ärr under mitt ollon. det är den enda bestående menen jag fick när jag tog ur den.

Jag kan rekomendera dig till att göra en PA, en väldigt trivsam leksak.
Kan även säga dig att jag har provat runt den på lite olika töser och ingen har sagt något negativt om den.
Vissa har sagt att dem inte kände den, och vissa tycker det är skönare faktiskt.

Har du fler frågor så bara fråga på

Mvh Chucken
2007-12-26, 22:15
Medlem
ChuckeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigglet
Skulle en sådan peircing medföra bättre sex?

Vi kan ju enkelt säga att det är mer som shillar..

Skämt å sido ingen har talat ont om min PA av dem jag har legat med när jag haft den som jag skrev i posten åvan.
Nu har jag flickvänn och hon älskar den, det är hon som gett mig ordvalet ovan
2007-12-30, 02:32
Bannlyst
Har själv gjort en PA. Och har inte ångrat de ett dugg.
Ger en liten kick när brudarna lägger märke till de.
Dock gjorde jag de när jag hade fast förhållande. Nämnde inget för bruden heller så gick omkring i 10 dagar utan att låta henne röra mig och utan att säga varför. Snacka hon va sur. Sen när jag till slut lät henne se den så flippa hon och börja skälla ut mig och sa att jag va dum i huvet.
Sen ringde hon upp sin morsa och berätta de. (dom hade tydligen diskuterat möjligheten att jag va otrogen)
Men jag rekomenderar inte sex förräns efter tidigast 14 dagar. Hade sex efter 10 och har aldrig hatt så ont i hela mitt liv efteråt.
Just under samlaget gjorde de inte så speciellt ont men fy fan låg och vred mig i flera timmar.

Hålet borde väl som alla andra piercingar läka med tiden. Tid däremot vet jag ej.

Men men trots allt så rekomenderar jag den starkt. Speciellt om du som jag e extremt stolt över din lille kompis.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in