2007-12-23, 22:56
Medlem
Dr.Gs avatar
Hej...

Är väldigt irritera på ett problem nämligen att datorn hela tiden ger ifrån sig buller o ljud, som om den arbetar ihjäl sig. Jag kan tänka mig att det är fläkten som snurrar för fullt men problemet är att den ganska ofta gör det i fullfart trots att jag bara surfar på t.ex. tidningar. Den ska väl inte ge ifrån sig sådär mycket ljud vafan..

Annars är datorn i bra skick, inga problem förutom detta jävla surrande och buller. Till min fråga nu:
Vad kan jag göra för att minska detta irriterande höga ljud inifrån burken??
Måste jag köpa nån bättre kylare så att fläkten inte behöver arbeta såpass mycket om det nu är där problemet ligger? Vad måste jag göra??!!! Behöver verkligen hjälp!!!

Ironiskt nog så låter den inte lika mycket just nu..

Måste ha snabba svar!!!! tack tack
Citera
2007-12-23, 22:59
Medlem
Kolla så det inte är massa damm i vägen för fläkten!
Citera
2007-12-23, 23:45
Medlem
merlin2s avatar
en rejäl dammsugning av alla fläktar är en början, skulle detta inte hjälpa så kanske får du investera för en 100 kr en ny fläkt.

eller kanske extra ramminne
Citera
2007-12-23, 23:50
Medlem
Dr.Gs avatar
Tack för svaret..

Då är det nog dags att öppna burken o ta bort lite damm..

Ja tänkte även köpa lite extra ramminne men vet inte just vilken modell som passar min. Kunde heller inte kolla upp det med everest. Är enda sättet att kolla på minnet i burken eller??

tacksam för snabba svar för att ja ska öppna burken imorn.
Citera
2007-12-24, 14:37
Medlem
Kloges avatar
http://www.braprogram.se/verktyg/dia...gram/pc-wizard
Citera
2007-12-24, 14:47
Medlem
www.hwinfo.com har ett ypperligt program du kan ta reda på vad du har för moderkort i burken... även minnena syns i det programmet...

Kanske dags att köpa lite nya och större kylflänsar?? Och glöm inte kylpastan mellan processor och kylfläns...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in