• 1
  • 2
2007-12-23, 20:11
Medlem
Helt plötsligt började min dator krångla. Så fort jag ska kolla på film (diverse format) så går rullen i gång i ca en sekund, sen startar datorn om sig själv. Den funkade klockrent igår, körde till och med en systemåterställning, men det hjälpte inte. Har testat diverse olika spelare, men samma sak händer där. Någon som vet vilken om det är någon typ av codec som kan ställa till problem? Kör core avc + lite annat. Men det är inte så många skit jag installerat. Hoppas det finns någon vänlig själv som stött på liknande problem.

Just det, kör XP.
Citera
2007-12-23, 21:11
Bannlyst
systemåterställning funkar aldrig typ testat att spela i nån annan spelare? typ VLC player
Citera
2007-12-23, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokorm
systemåterställning funkar aldrig typ testat att spela i nån annan spelare? typ VLC player

har testat en handfull olika spelare, men det funkar inte ändå. Så fort jag drar igång en film så startat datorn om sig själv. Tack ändå.
Citera
2007-12-24, 00:07
Medlem
Knatteantes avatar
Är det bara när du ser på film? Aldrig när du spelar spel?

Om det nu är så att den startar om när du gör något krävande med din dator kan det vara din dator blir överhettat. Testa rengöra din dator, fläktarna allt.
Citera
2007-12-24, 09:47
Medlem
spelar ju iof aldrig spel, men datorn fungerar kalas annars, men det är vid filmtittande det kukar ur.

Citat:
Ursprungligen postat av Knatteante
Är det bara när du ser på film? Aldrig när du spelar spel?

Om det nu är så att den startar om när du gör något krävande med din dator kan det vara din dator blir överhettat. Testa rengöra din dator, fläktarna allt.
Citera
2007-12-24, 10:50
Medlem
hedets avatar
Urtypiskt drivrutinsfel. Du får egentligen en blåskärm, men dina systeminställningar gör så att din dator startar om i ögonblicket den kommer upp. För att kunna hjälpa ditt fel så måste du kryssa av "Starta om automatiskt" i Kontrollpanelen >> System >> Avancerat >> Start och återställning.

Repeat, och posta sen här vad det står längst ner på blåskärmen. Ett felmeddelande typ "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL".
Citera
2007-12-24, 22:41
Medlem
bang on target, pal. tog ett kort med mobben på skärmen. och så här ser det ut:

http://img151.imageshack.us/my.php?i...sc00388bv1.jpg
Citera
2007-12-24, 22:47
Medlem
SparTyres avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=274714

Byt ut lite drivrutiner, gärna på nya grejor som sats in, dvs. inte använda någon taskig installation-cd man får med.
Citera
2007-12-24, 22:51
Medlem
ViikkeEs avatar
du råkar inte ha ett asus moderkort eller asus grafikkort? hade ett liknande fel med asus och det som hjälpte var att avinstallera en driver i lägg till/tabort som hette ungefär asus enchanted driver
Citera
2007-12-24, 23:20
Medlem
hm, "sats in". är inte med på notern där.

har ett MSI (P6N SLI-FI, nForce-650i ) grafikkkort. och Asus GeForce 8600GT-grafikkort. får kolla om det finns några andra drivisar till grafikkortet.
Citera
2007-12-24, 23:24
Medlem
fick detta svar angående graffikkortet:

"Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time".
Citera
2007-12-25, 01:38
Medlem
SparTyres avatar
Med "sats in" menade jag om du monterat in någon ny hårdvara på senaste tiden. Mitt tips är att du tar bort drivrutinerna helt, ta typ ljudkort och grafikkort och testa med först. Och ladda helst ner drivrutiner från tillverkarens hemsida, inte försäljarens.

GeForce 8600GT är tilllverkat av Nvidia inte Asus, ta bort Asus-drivarna och hämta hem nya härifrån: http://www.nvidia.com/page/home.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in