2007-12-23, 14:55
  #1
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Hej jag har läst om era åsiter om kaffepengar men nu frågar jag er: kan man komma någonstans på börsen med 2-3000 kronor? Jag har öppnat ett konto på Aktiedirekt och det känns inte som om cortaget kommer äta upp en större del av vinsten. Är det någon idé att börja placera eller ska jag vänta till jag har ett större kapital? Om jag ska börja nu vart tycker ni att jag ska lägga pengarna?

GOD JUL!
Citera
2007-12-23, 14:59
  #2
Medlem
-jOE!s avatar
Tror ett fondsparande skulle passa bättre. Vad har du för tidshorizont och risknivå?
Citera
2007-12-23, 15:19
  #3
Medlem
personligen så har jag satt pengar på Simplicity Indien och sett en stigning nu i några år men det finns ju risk att det går ner med.
är du inte rädd att förlora pengar så hade jag plaserat dem där.
tror ärligt att de kommer att öka hela tiden.
sen kan du ju sätta in 1000 kr varje månad

vad har du för bank?
Citera
2007-12-23, 16:05
  #4
Medlem
Om du handlar med hävstång så har beloppet inte stor betydelse. Terminer, Fx, Cfd..

Den nya Svenska termins fonden kanske. Tror de använder statistik eftersom Bennet är med.
Citera
2007-12-23, 16:21
  #5
Medlem
Kan du köpa optioner? Läs på om nokias kommunikation och upp o nergåångar de seanaste tuo åren så kan du nog göra 50000, eller förlora allt.
Men nokia är mkt bättre än e-son som kommunicerar så vanvettig att man inte förstår om de ska överraska positivt eller negativt.
Citera
2007-12-23, 16:28
  #6
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Får väl tillägga att det här är pengar som jag anars skulle spela bort på poker så en hög risk är inga problem. Lägger redan undan pengar i ett långsiktigt sparande (mest Sverigefonder :S) och detta är alltså pengar som jag kan klara mej utan men som gärna vill bli större. Indien låter intressant men kostar det inte mycket extra att köpa utländska aktier?

MVH
Citera
2007-12-23, 17:14
  #7
Medlem
Jag är student med och har inte så mycket kapital men jag har kört på högrisk aktier ett år nu och det har gått bra. Ska du bygga upp en större summa av en lite så är det det som gäller. När man väll har en storre summa kan man placera i mer lågriskaktier, gärna med hög direktavkastning.
Så resonerar jag i allefall.
Citera
2007-12-23, 17:41
  #8
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cake
Jag är student med och har inte så mycket kapital men jag har kört på högrisk aktier ett år nu och det har gått bra. Ska du bygga upp en större summa av en lite så är det det som gäller. När man väll har en storre summa kan man placera i mer lågriskaktier, gärna med hög direktavkastning.
Så resonerar jag i allefall.

Okej det var så jag hade tänkt mej också men hur gör man för att hitta högriskaktier då? Tycker det verkar finnas få sådana på den svenska börsen eller är jag helt fel ute?

MVH
Citera
2007-12-24, 12:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitaFårPåÄngen
Okej det var så jag hade tänkt mej också men hur gör man för att hitta högriskaktier då? Tycker det verkar finnas få sådana på den svenska börsen eller är jag helt fel ute?

MVH


svåra att hitta. trada optioner vid rapporter.
Citera
2007-12-25, 00:23
  #10
Medlem
VitaFårPåÄngens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
svåra att hitta. trada optioner vid rapporter.


Okej inga specifika tips ?
Citera
2007-12-25, 00:58
  #11
Medlem
Zvens avatar
Beloppet är inte så viktigt. Kör så det ryker är mitt råd. Om du ändå hade blåst pengarna på poker tycker jag du kan känna dig fri att ta ut svängarna.

Edit: Glömde några förslag. Jag säger ...

Biosensor
Countermine
Citera
2007-12-25, 09:49
  #12
Medlem
Att vinna vid köp av optioner är inte lätt. 80% förfaller värdelösa? Den ökade volatiliteten vid rapporter är väl oftast redan inprisad? Eller vad är din erfarenhet?
Antagligen fungerar det bättre i kombination med stöd/motstånd om nu inte volatiliteten är inräknad eftersom man ligger före så att säga. Men jag har inte provat.

Det måste väl finnas tidpunkter då köp/sälj optioner är billigare än vanligt? Strax före utbrott? Eller säljoption under stark upptrend?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in