2025-08-05, 21:23
Medlem
Galaterbrevet 1:6–9 Sammanfattar detta bra.
"Jag är förvånad över att ni så snabbt vänder er bort från honom som kallade er genom Kristi nåd till ett annat evangelium. Egentligen finns det inget annat evangelium, men det är några som skapar förvirring bland er och vill förvränga Kristi evangelium. Men även om vi själva eller en ängel från himlen skulle predika ett annat evangelium än det vi har predikat för er, så ska han vara förbannad. Vi har redan sagt det, och jag säger det igen: Om någon predikar ett annat evangelium än det ni har tagit emot, så ska han vara förbannad."

- Muhammed kom över 600 år efter Jesus och förmedlade ett nytt budskap, Koranen.
- Han påstod att han mottog uppenbarelsen från ängeln Gabriel.
- Det budskap han förmedlade motsäger det Paulus predikade, bland annat att:
- Jesus inte är Guds Son
- Jesus inte dog på korset
- Frälsning inte sker genom Jesus
Därför faller Muhammed inom ramen för Paulus varning – att även om "en ängel från himlen" skulle förkunna ett annat evangelium, ska han vara "förbannad".

Muhammeds uppenbarelse passar därför in i den typ av falskt evangelium Paulus varnar för i Galaterbrevet 1:6–9
Citera
2025-11-07, 22:35
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Hävdar fortfarande med liten felmarginal att vi har uppemot 3 miljoner muslimer i sverige.

För hur kan vissa försvara islam och muslimer och säga att vi bara har max 5% muslimer när man läser såna här rubriker? Matematiken går inte ihop. (Många på flashback och i sociala medier använder argumentet 5% vilket motsvarar ca 500.000)

-- 'SVENSKARNA ÄR EN MINORITET I 15 KOMMUNER'. Och antalet bara ökar för varje år. Är det 20 kommuner om 5 år?
https://www.reddit.com/r/Sverige/com...nskar_redan_i/

-- Enbart mellan år 2000-2018 kom 2 miljoner! Sen dess har invasionen inte avtagit, den har ökat! Samt, hur många hade vi redan här innan år 2000?
https://www.svd.se/a/Vbomnd/kvinnorn...-asylpolitiken

Ta siffran 5% och kör upp den. De är uppemot 3 miljoner.

Våra barns framtid är över.
Senast redigerad av JagSkaFixaDig 2025-11-07 kl. 22:38.
Citera
2025-11-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Hävdar fortfarande med liten felmarginal att vi har uppemot 3 miljoner muslimer i sverige.

För hur kan vissa försvara islam och muslimer och säga att vi bara har max 5% muslimer när man läser såna här rubriker? Matematiken går inte ihop. (Många på flashback och i sociala medier använder argumentet 5% vilket motsvarar ca 500.000)

-- 'SVENSKARNA ÄR EN MINORITET I 15 KOMMUNER'. Och antalet bara ökar för varje år. Är det 20 kommuner om 5 år?
https://www.reddit.com/r/Sverige/com...nskar_redan_i/

-- Enbart mellan år 2000-2018 kom 2 miljoner! Sen dess har invasionen inte avtagit, den har ökat! Samt, hur många hade vi redan här innan år 2000?
https://www.svd.se/a/Vbomnd/kvinnorn...-asylpolitiken

Ta siffran 5% och kör upp den. De är uppemot 3 miljoner.

Våra barns framtid är över.

Vad i helvete!

Du lever i ett land av övervägande germansk majoritet.

Jag är av uralisk härkomst (finne), gift med en syriska.

Herregud, din jävla tönt, vi har krigat mot ryssar, och dominerats av svenskar, i snart tusentals år. Vi finns fortfarande kvar.

Om det enda som krävs för att försvaga din egen självbild är en liten smula invandring så måste du leta djupare.

Men i och för sig, som finne vill jag säga att alla svenskar är bögar och ni aborterar era egna egna barn.

När ni är borta kommer ingen bry sig.
Citera
2025-11-08, 00:15
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BucketCola
Vad i helvete!

Du lever i ett land av övervägande germansk majoritet.

Jag är av uralisk härkomst (finne), gift med en syriska.

Herregud, din jävla tönt, vi har krigat mot ryssar, och dominerats av svenskar, i snart tusentals år. Vi finns fortfarande kvar.

Om det enda som krävs för att försvaga din egen självbild är en liten smula invandring så måste du leta djupare.

Men i och för sig, som finne vill jag säga att alla svenskar är bögar och ni aborterar era egna egna barn.

När ni är borta kommer ingen bry sig.

Ingen pratar om eller bryr sig om alkoholiserade finnjävlar. Jag pratar om Sverige och inte dig eller Finland. Ät min håriga och slarvigt torkade röv, tönt!
Citera
2025-11-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Ingen pratar om eller bryr sig om alkoholiserade finnjävlar. Jag pratar om Sverige och inte dig eller Finland. Ät min håriga och slarvigt torkade röv, tönt!

Lyssna, den enda försvarslinje du hade kvar var de slarvigt förtorkade finnarna.

Ni själva, svenskjävlar, låter era barn rånas vid hot om omvändelse till islam.

Det finns på nätet. Visst sa du inget då?

Så håll dig nära vid jorden.

Du äger ingen jord. Du är ingen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in