Vad sägs om Brownies gjord på riktig choklad och helst smör, men får väl bli margarin för din del om du ska göra laktosfria godisar.
Gör en glasyr på kakao, massa socker, ingefära, kanel, kardemumma och nejlika. Klipp ut små julgranar från ett papper och lägg över dina brownies och strö över florsocker. Rätt juligt och riktigt gott.
Behöver tips på julgodis som inte innehåller grädde. Det ska helst vara gott också Gärna kakaobaserat eller något åt det hållet.
Tack på förhand.
Du kan göra all godis du alltid brukar göra men byt ut grädden mot OATLEYS "grädde" Och eventuellt smör byts mot Keiju mjölkfritt margarin. Du eller någon annan kommer garanterat inte känna skillnad i varken smak eller konsistens.
Vad är det för skillnad jämfört me den som en kille postade där uppe. Har aldrig gjort de men jag är ganska sugen, fast vet ej vilket alternativ blir godare ?
Toninho skulle tippa på din kaka då den första inte har något gemensamt med snickers annat än jordnöts smak och choklad. Jag har aldrig i hela mitt liv köpt en snickers som haft cocos i sig.
Jag har precis lärt mig göra fudge, tokgott och enkelt..
250 gram mjölk
350 gram strösocker
1 dl kakao(inte oboy utan riktig ögonkakao)
en tsk salt
Koka upp och låt sjuda livligt, rör om lite då och då så inte för mycket skum sätter sig i väggarna på kastrullen.. Ha en relativt hög kastrull.. När det tjocknat till (efter ca 20-25 minuter på min 4a av 6 på spisen) så rör man ner 25 gram smör och en matsked vaniljsocker, försök att vispa ner det, ordentligt.. Sen hälla upp det på en tallrik med smörpapper och in i kylen.. Blir snuskigt sött och gott..
Vad är det för skillnad jämfört me den som en kille postade där uppe. Har aldrig gjort de men jag är ganska sugen, fast vet ej vilket alternativ blir godare ?
Toninho skulle tippa på din kaka då den första inte har något gemensamt med snickers annat än jordnöts smak och choklad. Jag har aldrig i hela mitt liv köpt en snickers som haft cocos i sig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!