2007-12-23, 09:20
  #1
Medlem
Alla de här kapitalförvaltningsföretagen som finns. Vad är det de egentligen gör ? Investerar de i fonder och dyl ?

Har någon haft pengarna hos en kapitalförvaltare ? Var det positivt eller negativt för er ?
Citera
2007-12-23, 20:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hola
Alla de här kapitalförvaltningsföretagen som finns. Vad är det de egentligen gör ? Investerar de i fonder och dyl ?

Har någon haft pengarna hos en kapitalförvaltare ? Var det positivt eller negativt för er ?


Ja det beror nog helt på vilka företag du lägger under "kapitalförvaltningsföretagen" ?

Men de investerar förmodligen i fonder ja, och även andra produkter.
Men som sagt, om du utvecklar lite ytterligare så ska vi nog kunna hjälpa dig att bena ut frågetecken också =)
Citera
2007-12-25, 22:13
  #3
Medlem
Ja det finns hur många som helts. Bl.a Nordea, abnamro, solid, m.fl

Vad tycker ni är det säkraste att investera 1 milj kr utan risker. Det finns väl fonder med garanti på att man inte förlorar pengarna. Hur mycket kan man få som mest ?
Citera
2007-12-26, 03:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hola
Vad tycker ni är det säkraste att investera 1 milj kr utan risker. Det finns väl fonder med garanti på att man inte förlorar pengarna. Hur mycket kan man få som mest ?

Säkrast sättet att investera utan risker? Hur kan någonting vara mer säkert än någonting som redan är helt säkert? Sätt in pengarna på ett vanligt bankkonto med en ränta som är högre än inflationen. Det kan ju knappast kallas för en investering med så låg avkastning, men säkrare kan du vad jag vet inte "investera" pengarna.
Citera
2007-12-26, 20:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hola
Ja det finns hur många som helts. Bl.a Nordea, abnamro, solid, m.fl

Vad tycker ni är det säkraste att investera 1 milj kr utan risker. Det finns väl fonder med garanti på att man inte förlorar pengarna. Hur mycket kan man få som mest ?


Har du såpass mkt som 1 milj så tycker jag du bör kontakta en kapitalförvaltare ja, och då är de svenska storbankerna inget alternativ (du nämnde Nordea).
Jag har själv goda erfarenheter av kapitalförvaltare.

Säkrast är väl om man placerar i strukturerade produkter, tex aktieindexobligationer där man är garanterad insatt kapital efter löptidens slut (ofta 2-5år).
Om produkten inte går hem så får man tillbaks sin insatta miljon men om det går bra så kan man få tillbaks betydligt mkt mer, obegränsat faktiskt.
Men, problemet är att dessa produkter oftast är förknippade med så mkt kostnader att man ändå inte får ut alls som mkt som man borde om man satsat rätt.

Säkra hedgefonder finns ju också.
Citera
2007-12-27, 21:34
  #6
Medlem
Jag har googlat efter hedgefonder och håller på och samlar information om det. Men på kapitalförvaltarnas hemsidor så står det inte hur mycket man får.

Ni som har erfarenhet, hur mycket kan man få ?
Citera
2008-01-01, 00:02
  #7
Medlem
Vilka banker ger mest ränta på pengarna ? Spelar ingen roll om det är svenska eller utländska.

Jag har sett att kaupthing ger 4,55 %. Samtidigt har jag hört att vissa europeiska banker ger 8-9 %. Men vet inte om det stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in