Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-22, 21:12
Medlem
Som topic säger, kan inte rensa min DVD+rw skiva.. försöker göra det direkt i windows, men det vill sig inte.. guiden bara avslutas.. ImgBurn säger att skivan är skrivskyddad eller något sånt, och i Nero så startar raderingen av skivan men den matas ut efter ~30 sek.. Vet ni något program som kan rensa skivor även om de är skrivskyddade? Kan tillägga att det ligger en halv dvd-r film på skivan (misslyckad bränning).
*Uppskattar hjälp för jag måste bränna ut Windows till min dator som har kraschat..
/Qunic
Citera
2007-12-22, 22:48
Medlem
mogs avatar
Har fått det där problemet på 2-3 RW skivor jag har, har aldrig hittat någon annan lösning än att slänga och köpa nytt.

Så dyra är inte RW skivorna idag...

Citera
2007-12-23, 07:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hade själv detta problem med en RW-skiva.

Jag kör med Ashampoo som brännareprogram och under detta program så gick det att formaterar om RW-skivan.

Värt att prova då Ashampoo är ett mycket bra program och ni finner den på dom flesta stora trackers.
Citera
2007-12-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hade själv detta problem med en RW-skiva.

Jag kör med Ashampoo som brännareprogram och under detta program så gick det att formaterar om RW-skivan.

Värt att prova då Ashampoo är ett mycket bra program och ni finner den på dom flesta stora trackers.
Tack för svaret får testa.. annars får jag väl pallra mig iväg och köpa en ny skiva :P
Citera
2007-12-23, 11:39
Moderator
MondoBizarros avatar
Hade inte exakt det här problemet, utan i mitt fall hade min gamla brännare på något vis skadat mina rw-skivor på precis samma ställe så såfort filmen närmade sig 40 minuter så visste man att det skulle börja pixla, hacka och rent allmänt jävlas...

Efter att ha läst runt på en del forum så såg jag att många tipsade om DvdInfoPro, egentligen ett program för skivnördar att få fram all fakta om en skiva.
Eftersom jag inte hade något att förlora testade jag att köra en full formatering, något jag tidigare provat i både Nero 8 och senaste InfraRecorder utan resultat...och se på fan!
Det funkade!
Så nu har jag ett knippe fungerande rw-skivor igen...som en tidig julklapp.
Citera
2007-12-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Hade inte exakt det här problemet, utan i mitt fall hade min gamla brännare på något vis skadat mina rw-skivor på precis samma ställe så såfort filmen närmade sig 40 minuter så visste man att det skulle börja pixla, hacka och rent allmänt jävlas...

Efter att ha läst runt på en del forum så såg jag att många tipsade om DvdInfoPro, egentligen ett program för skivnördar att få fram all fakta om en skiva.
Eftersom jag inte hade något att förlora testade jag att köra en full formatering, något jag tidigare provat i både Nero 8 och senaste InfraRecorder utan resultat...och se på fan!
Det funkade!
Så nu har jag ett knippe fungerande rw-skivor igen...som en tidig julklapp.
Tack för tipset men Ashampoo verkade fixa det tror den bränner windows nu, håller tummarna annars får jag testa ditt tips =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in