2007-12-21, 19:22
Medlem
QP Cheeses avatar
Jag har lagt in en massa inställningar så det ser helt knas ut, jag vet inte ritkigt vad jag gjort men jag vill ha det ogjort, finns det nåt sätt att liksom reseta FF? så att det kommer till grundinställningar menar jag...
2007-12-22, 08:27
Medlem
QP Cheeses avatar
ingen...?
2007-12-22, 09:14
Medlem
sommarlovs avatar
Installera om då!

Spara dina bokmärken först.
2007-12-22, 10:10
Medlem
Man nollställer inte Firefox genom att installera om, då profilerna finns kvar. Skriv in %appdata% i Kör i stället och klicka på Mozilla -> Firefox -> Profiles -> Hämta det du vill spara från mappen, t.ex bokmärken och radera hela mappen som heter något i stil med "3ax2ce29.default" eller liknande och starta Firefox igen så bildas en ny profil.
2007-12-22, 14:50
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hlidskjalf
Man nollställer inte Firefox genom att installera om, då profilerna finns kvar. Skriv in %appdata% i Kör i stället och klicka på Mozilla -> Firefox -> Profiles -> Hämta det du vill spara från mappen, t.ex bokmärken och radera hela mappen som heter något i stil med "3ax2ce29.default" eller liknande och starta Firefox igen så bildas en ny profil.

raderar man hela FF då? jag bryr mig inte om vad som försvinner där utan bara att det grundinställs, om det krävs att man drar ner det på nytt och ltear upp teman, bokmärken o grejer igen gör ingenting. bara allt grundinställs så att säga, allt försvinner när man gör detta menar du?
2015-02-06, 16:34
Medlem
Locri-Buffys avatar
Vet att detta är en gammal tråd, men ändå... Jag har motsatt problem, har råkat radera min gamla firefox-profil (tror jag) när jag blev tvungen att återställa datorn. Idiotisk som jag är så tänkte jag naturligtvis inte på att säkerhetskopiera bokmärkena i firefox. Nu är det så att jag hade sparat en del bokmärken till ett skolarbete och jag desperat behöver dem.
Någon som vet vad jag kan göra? Hittar inte min gamla firefox-profil alltså...
Tack på förhand.
2015-02-06, 23:36
Medlem
FakeItTiluMakeIts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locri-Buffy
Vet att detta är en gammal tråd, men ändå... Jag har motsatt problem, har råkat radera min gamla firefox-profil (tror jag) när jag blev tvungen att återställa datorn. Idiotisk som jag är så tänkte jag naturligtvis inte på att säkerhetskopiera bokmärkena i firefox. Nu är det så att jag hade sparat en del bokmärken till ett skolarbete och jag desperat behöver dem.
Någon som vet vad jag kan göra? Hittar inte min gamla firefox-profil alltså...
Tack på förhand.
Är det en fabriksåterställning vi talar om eller systemåterställning? Om det inte är det förstnämnda så kolla här https://support.mozilla.org/sv/kb/Firefox-profiler info på engelska (mer uppdaterad och bättre) https://support.mozilla.org/en-US/kb...ores-user-data
2015-02-08, 10:49
Moderator
Protons avatar
Resterande diskussioner om firefox tas i den officiella firefoxtråden.

Tråd låst/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in