2007-12-21, 04:13
Bannlyst
Åt fel håll

Ibland när jag ligger i sängen känns det som att jag ligger åt andra hållet. Alltså inte det hållet som jag gick och la mig åt från början. När jag sedan öppnar ögonen ligger jag åt rätt håll. Det skal tilläggas att jag är fullt medveten när det händer så det är ingen Hypnagog hallucination eller liknande. Vad är det? Får ni också det?

/INT3L
Citera
2007-12-21, 04:29
Medlem
Nej men kan lätt sätta mig in i hur det är. Har ofta vaknat med att jag ligger åt fel håll, med fötterna på kudden. Ibland har jag legat på golvet. Det tar några sekunder innan man fattar vart man är någonstans. "Så här såg det ju inte ut när jag la mig", mycket märklig känsla.
Citera
2007-12-21, 19:45
Medlem
Abesses avatar
Så har det hänt ofta när jag var liten, jag tyckte det var roligt så jag hittade på ett sätt att styra den känslan.
Har roat mig många sömnlösa nätter att "byta håll"
Citera
2007-12-22, 07:04
Bannlyst
Jävigt skönt att kunna styra det. Har jag aldrig kunnat. Kul iallafall att höra att andra har samma upplevelser. Måste vara en felkoppling i hjärnan.
Citera
2007-12-22, 07:15
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Jävigt skönt att kunna styra det. Har jag aldrig kunnat. Kul iallafall att höra att andra har samma upplevelser. Måste vara en felkoppling i hjärnan.
Handlar nog mer om en stark förmåga att fantisera än någon sorts "felkoppling".

Kan även jag medvetet lura mig själv att jag ligger åt "fel" håll och vända och vrida på mig i fantasin med kroppsliga känningar som följd. Inget jag övat på alls utan det bara finns där. Kanske bör nämnas att jag även har extremt fantasifulla drömmar.
Citera
2007-12-22, 10:25
Medlem
Abesses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Handlar nog mer om en stark förmåga att fantisera än någon sorts "felkoppling".

Kan även jag medvetet lura mig själv att jag ligger åt "fel" håll och vända och vrida på mig i fantasin med kroppsliga känningar som följd. Inget jag övat på alls utan det bara finns där. Kanske bör nämnas att jag även har extremt fantasifulla drömmar.

hmm... jag har också väldigt fantasifulla drömmar och jag kan också styra det. Interesting
Citera
2007-12-22, 13:27
Medlem
Joakwims avatar
Du är inte ensam, ofta när jag håller på somna så får jag för mig att jag ligger åt andra hållet, eller t o m i en annan säng. Ibland känns det som om jag svävar 3DM ovanför min säng...
Citera
2007-12-22, 19:34
Medlem
Krafses avatar
Ibland innan jag somnar brukar jag roa mig med att fantisera att jag ligger i en säng. (jag sover i en soffa) Är ganska intressant för det känns ibland som om jag befinner mig i en riktig säng! När jag var mindre och sov som normala människor i en normal säng så brukade jag vända håll för att det var roligt när man vaknade.
Citera
2007-12-23, 16:00
Bannlyst
Det här med att sväva eller glida (jävligt skrämmande förresten) av sängen är ju hypnogoga hallucinationer. Så då borde detta fenomenet också vara det.

krafse. Köp en säng förfan
Citera
2007-12-23, 16:12
Medlem
Alatars avatar
Aldrig varit med om att jag fått för mig att jag ligger åt fel håll. Men ofta på kvällarna när jag blundar så känns det som om sängen börjar snurra. Och då liksom inte bara i huvudet utan man känner också det där pirrande känslan i magen man känner när man exempelvis åker en karusell eller något annat i en högre fart. Lite äckligt men hindras lätt med att öppna ögonen.
Citera
2008-03-03, 21:22
Medlem
Bambuelos avatar
För mig är det så att jag inbillar mig att sängen är på andra sidan av rummet.
Citera
2008-03-03, 21:28
Medlem
Zyraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alatar
Aldrig varit med om att jag fått för mig att jag ligger åt fel håll. Men ofta på kvällarna när jag blundar så känns det som om sängen börjar snurra. Och då liksom inte bara i huvudet utan man känner också det där pirrande känslan i magen man känner när man exempelvis åker en karusell eller något annat i en högre fart. Lite äckligt men hindras lätt med att öppna ögonen.

Nåt av det skönaste som kan hända innan man somnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in