Citat:
Ursprungligen postat av
Fcuko
Den var säkert god, men ibland förstår jag inte vad dessa så kallade mästerkockar håller på med. Osten på en potatisgratäng har en tendens att skära sig, vilket tyvärr är mer regel än undantag. Det märks genom att gratängen får en oljig yta då fettet från osten har separerat. Osten kan också bli grynig beroende på dess smältegenskaper.
Att ha två vitlöksklyftor till 1kg potatis!? Då kan man lika gärna hoppa över vitlök helt då två klyftor inte kommer göra något för smaken. Vill man ha vitlökssmak bör man ha 6 klyftor vitlök till 1kg potatis, och då kommer det ändå vara en ganska mild vitlökssmak förutsatt att vitlöken har stekts vilken den absolut ska ha gjorts.
Att använda rosmarin till en potatisgratäng är inte nödvändigtvis fel, men då rosmarin är väldigt dominant bör man ha det i åtanke.
Jag kan inte äta potatisgratäng utan ost och vitlök.
Man får hitta en bra smakande gratängost att blanda med någon som har lite mer smak även.
Då blir det perfekt. Jag har två olika ostar jag river och blandar för att få perfekt smak och konsistens.
Vitlök har jag 4st i den här.
Jag gav ju bara Grundrecept. Och dom är välkända för är att vara till känsliga Svensson fegisar med barn även.
Dom där, aj så¨starkt, men gud så mkt peppar, men gud vad mycket vitlök, ja känsliga svenssons.
Man måste oftast tillsätta mer kryddor såklart på ett Grundrecept.
Det görs efter eget smak och tycke utöver vad recepten säger.
Det här borde alla veta väl? Känsliga går efter grundrecept.
Vi som älskar vitlök har mer såklart

Ingen kommer hugga dina fingrar för du har mer vitlök i