2012-10-03, 13:12
Medlem
I samma sekund som "hen" blev officiellt blev det också en förolämpning eller svordom i min vokabulär.
Citera
2012-10-03, 13:36
Medlem
filurenss avatar
Hen är djävulens påfund!
Citera
2012-10-03, 13:39
Medlem
Telchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swansniff
Vi har nog alla stött på detta Politiskt korrekta nya ord "Hen". Min uppfattning är att det inte är uppskattat av gemene Svensson och många rent av hatar det.

Ett språk styrs av de som talar det, inte av dem som gör ordlistor. Låt oss därför använda vår makt som svensktalande och göra Hen till ett negativt laddat ord. Ingen kommer kunna använda det i fackligt bruk när det i talspråk har samma standard som "hora" eller "bögjävel".

Jag uppmanar alltså till en aktion där vi helt ändrar innebörden i detta förpestliga ord.

"Din jävla hen", "Hen också!!" osv.

Svär på!

En tråd där folk bara listar olika svordomsvarianter av hen kommer illa kvickt bli låst och slängd i papperskorgen.

Tycker vi istället borde försöka driva en seriös diskussion om hur man skulle gå tillväga för att en stor massa skulle relatera hen till något negtivt laddat ord. (Visst så är det negativt för 95% av befolkningen, men inte på det sättet vi är ute efter)

Citat:
Ursprungligen postat av steveharrisffs
Horhen.

Dig citerade jag bara för du har den mest sanna signaturen på flashback.

Up the irons!

Horjävlafittkukhen
Senast redigerad av Telchak 2012-10-03 kl. 13:42.
Citera
2012-10-03, 14:11
Medlem
FredrikSahlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almgreenn
Fittkuk hen, heh fattar ni?

Du riktigt trollar med orden.
Jag tycker 'hen' i sig är elakt nog, jag menar använder jag hen till någon jag är osäker på så hoppas jag personen i fråga tar illa upp.
Citera
2012-10-03, 14:23
Medlem
Bästa vore ju ifall man inte ens gav det där sk ordet det minsta beröring.
Säg det inte, svordomifiera det inte, skriv det inte. Låt det förhoppningsvis bara glömmas bort.

Fruktansvärt pinsamt.
Citera
2012-10-03, 14:28
Medlem
Badnads avatar
Henmutta
Citera
2012-10-03, 14:30
Medlem
Orm Ondes avatar
Reagera våldsamt negativt om någon refererar till er som en "hen". -Jag är ingen jävla hermafrodit!

Annars är "henjävel" det bästa förslaget. Jag skall börja kalla fjolliga män och maskulina kvinnor för det.
Citera
2012-10-03, 14:37
Medlem
Gados avatar
Djävla henavskrap
Citera
2012-10-03, 15:50
Medlem
filurenss avatar
Att svordomifiera Hen är ingenting vi kan åstadkomma över en dag. Men vi på Flashback kan göra skillnad, via forumet kan vi sprida den nya svordomifieringen! Bara tanken av att få för sig att tillämpa ordet, är för mig helt osannolikt. Jag vill absolut inte att vår framtida svenska generation (eventuellt mina egna barn), ska behöva uppfostras och präglas av denna dynga via samhället. Det är absurt hur vissa individer förespråkar den, minst sagt, pinsamma benämningen på ett "neutralt genus". Vi är födda till antingen det kvinnliga könet eller det manliga, inget mittemellan. Jag tycker man märker tydligt att feministernas utrymme i det svenska samhället blir allt större och större - vilket för mig är oerhört oroväckande. Konstiga uttalande och glorifiering av hen är verkligen det som sticker i ögonen på mig mest. Sedan har vi pinsamma fall där fanskapet gnäller på könsdominerande sagor, sånger, texter, litteratur, läroböcker, undervisningar eller yrken m.m. Det är för mig helt ofattbart hur de kan se denna petitess som nästintill ett världsproblem.

Sammanfattningsvis, förespråkare av denna benämning borde krypa ner under samma sten de nyligen krälade sig upp från.
Senast redigerad av filurens 2012-10-03 kl. 15:56.
Citera
2012-10-03, 16:02
Medlem
Hen håle kanske?

Det intressanta är att "hen" och "hin" har i stort sett samma betydelse. Från Wikipedia: "Ordet Hin är ursprungligen ett pronomen med betydelsen 'den där', 'den andre'"
Citera
2012-10-03, 16:15
Medlem
Growing.Strainss avatar
http://www.dn.se/blogg/pa-stan/files/2012/09/roc_20121003.gif
Kellerman verkar haka på.
Citera
2012-10-03, 17:26
Medlem
Ja!s avatar
Detta har varit uppe tidigare
https://www.flashback.org/t1825552